Pregled bibliografske jedinice broj: 357487
Odjek Ivana Meštrovića u Velikoj Britaniji nakon izložbe u Victoria and Albert Museumu
Odjek Ivana Meštrovića u Velikoj Britaniji nakon izložbe u Victoria and Albert Museumu // Zbornik II. kongresa hrvatskih povjesničara umjetnosti / Kraševac, Irena (ur.).
Zagreb: Institut za povijest umjetnosti, 2007. str. 395.-403. (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 357487 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odjek Ivana Meštrovića u Velikoj Britaniji nakon izložbe u Victoria and Albert Museumu
(The Reaction of British Public to the Art of Ivan Meštrović after the Exhibition at Victoria and Albert Museum)
Autori
Prančević, Dalibor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik II. kongresa hrvatskih povjesničara umjetnosti
/ Kraševac, Irena - Zagreb : Institut za povijest umjetnosti, 2007, 395.-403.
ISBN
978-953-6106-70-7
Skup
II. kongres hrvatskih povjesničara umjetnosti (između tranzicije i globalizacije - hrvatska povijest umjetnosti u suvremenom društvu)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 27.04.2006. - 29.04.2006
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Ivan Meštrović; Victoria and Albert Museum; 1915.; Henry Moore
(Ivan Meštrović; Victoria and Albert Museum; 1915; Henry Moore)
Sažetak
Radom se pokušava predočiti recepcija Ivana Meštrovića nakon umjetnikove velike samostalne izložbe u Victoria & Albert Muzeju u Londonu, 1915. godine. Među brojnim napisima posebno su zanimljivi oni koji spominju takve kvalifikative koji bi i danas mogli poslužiti kao samostalne teme iscrpnijih studija kiparova djela (primjerice: mass-impression, eklekticizam, Meštrovićev tip čovjeka, koncept skulpture kao izraza rase i vremena). Tekstom se između ostalog navode i primjeri umjetnika koji su zauzimali avangardniju poziciju u pristupu umjetničkom stvaranju, a koji su se na negativan način osvrtali na skulpturu Ivana Meštrovića. Ukazujući na sličnost kompozicijskih rješenja pojedinih djela ovih umjetnika i djela Ivana Meštrovića, autor teksta predlaže drugačiji model određivanja linije promišljanja likovne problematike umjetnosti dvadesetog stoljeća, koja bi omiljenu metodu suprotstavljanja odredila tek kao jednu od mogućnosti pristupa. Istaknuti su, potom, i osobne fascinacije ponekih engleskih autora Meštrovićevim djelom kao i njegovom ulogom na razvojnoj liniji skulpture prve polovine prošlog stoljeća. Pobliže se analizira i Meštrovićevo djelo Pietà ; (Rim, 1914, ) kojega crta sam Henry Moore, a kojega danas smatramo jednim od najinteresantnijih djela cjelokupnog Meštrovićeva opusa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti