Pregled bibliografske jedinice broj: 357072
Konstruktna valjanost dvaju upitnika za procjenu pripremljenosti djece za polazak u školu
Konstruktna valjanost dvaju upitnika za procjenu pripremljenosti djece za polazak u školu // Zbornik radova 6. Dana osnovne škole Splitsko-dalmatinske županije Split / Ivon, Hicela (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2008. str. 189-205 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 357072 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konstruktna valjanost dvaju upitnika za procjenu pripremljenosti djece za polazak u školu
(Construct validity of two questionnaires for estimating children readiness for school)
Autori
Sindik, Joško ; Veselinović, Zvjezdana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 6. Dana osnovne škole Splitsko-dalmatinske županije Split
/ Ivon, Hicela - Split : Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2008, 189-205
Skup
Međunarodni stručno-znastveni skup “ Prema kvalitetnoj školi”
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 24.04.2008. - 25.04.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
spremnost; škola; upitnici; djeca; konstruktna valjanost
(readiness; school; questionnaires; children; construct validity)
Sažetak
Sustavno poticanje razvoja obilježja koja su temelj pripremljenosti za polazak u osnovnu školu bitna je zadaća poticanja općeg psihosomatskog razvoja djeteta starije vrtićke dobi. Cilj istraživanja bio je utvrđivanje temeljnih psihometrijskih karakteristika, pouzdanosti te konstruktne valjanosti dva priručna instrumenta, koji se koriste za prikupljanje podataka na temelju procjena odgajatelja iz odgojnih grupa u kojima djeca borave, o bitnim karakteristikama djetetove pripremljenosti za polazak u osnovnu školu. Ispitan je prigodni uzorak djece koja su školski obveznici iz odgojnih skupina Dječjeg vrtića « ; Maksimir» ; u Zagrebu (N=96), 50 dječaka i 46 djevojčica, dobi od 5.5 do 7 godina, pomoću dva različita upitnika: Upitnika odstupanja od spremnosti za polazak u školu i Upitnika psihosomatskih obilježja. Odgajatelji su skloni uočavati i poželjne i nepoželjne karakteristike kod djece, pri čemu se DYSLALIA i DAROVITOST izdvajaju kao najčešće izdvajane posebne potrebe. Postupkom faktorske analize dobiveno je 3 faktora prvog reda te jedan faktor drugog reda kod Upitnika odstupanja od spremnosti za polazak u školu. Sedam faktora prvog reda te dva faktora drugog reda pronađena su kod Upitnika psihosomatskih obilježja bitnih za polaženje u školu, uvjetno nazvanih MOTORIČKO-ANALITIČKO-SINTETIČKI, te GOVORNO-SPOZNAJNI. Na temelju tih rezultata, načinjene su reducirane verzije ova dva mjerna instrumenta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija