Pregled bibliografske jedinice broj: 356777
Udžbenici hrvatskoga jezika za osnovnu školu – izvor i poticaj poučavanja komunikacijske kompetencije?
Udžbenici hrvatskoga jezika za osnovnu školu – izvor i poticaj poučavanja komunikacijske kompetencije? // Lingvistika javne komunikacije: Komunikacija u nastavi i komunikacijska gramatika : zbornik radova / Pavičić Takač, Višnja ; Bagarić, Vesna ; Brdar, Mario ; Omazić, Marija (ur.).
Zagreb : Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2009. str. 45-55 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 356777 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Udžbenici hrvatskoga jezika za osnovnu školu – izvor i poticaj poučavanja komunikacijske kompetencije?
(Textbooks for Teaching Croatian in Primary School - a Source for Teaching Communicative Competence?)
Autori
Aladrović, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Lingvistika javne komunikacije: Komunikacija u nastavi i komunikacijska gramatika : zbornik radova
/ Pavičić Takač, Višnja ; Bagarić, Vesna ; Brdar, Mario ; Omazić, Marija - Zagreb : Osijek : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2009, 45-55
ISBN
978-953-6456-97-0
Skup
Lingvistika javne komunikacije : Komunikacija u nastavi i komunikacijska gramatika
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 22.05.2008. - 24.05.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
komunikacijska kompetencija; udžbenik za hrvatski jezik; čitanka; lingvistika javne komunikacije; kontekstualna lingvistika; javni jezik
(competence; textbooks for teaching the Croatian language; reader; linguistics of public communication; contextual linguistics; public language)
Sažetak
Komunikacijska kompetencija jest sposobnost pojedinca da između više različitih podsistema odabere onaj najpogodniji (Hymess, 1984), odnosno, to je praktična uporaba jezika u svakodnevnim komunikacijskim situacijama (Pavličević-Franić, 2005). Udžbenik je osnovno sredstvo i izvor znanja za ostvarivanje odgojno-obrazovnih ciljeva utvrđenih NPiP-om (Zakon o udžebnicima, 2006). Institucionalno učenje jezika okrenuto je jeziku koji je osposobljen za upotrebu u sferi javnog komuniciranja (Škiljan, 2000). Cilj istraživanja jest ispitati uporabu javnoga jezika u udžbenicima i čitankama hrvatskoga jezika kao izvora i poticaja za poučavanje komunikacijske kompetencije u osnovnoj školi. Analizom sadržaja triju udžbenika i čitanki (svi razredi OŠ, usklađeni prema HNOS-u) ispitat će se dimenzije lingvistike javne komunikacije, odnosno kontekstualne lingvistike. Rezultati će se metodološki obraditi u SPSS programu za statistiku (analiza varijance, t-test).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Katarina Aladrović Slovaček
(autor)