Pregled bibliografske jedinice broj: 354327
Analiza modela pet konkurentskih snaga M. Portera na primjeru industrije maloprodaje derivata nafte u Hrvatskoj
Analiza modela pet konkurentskih snaga M. Portera na primjeru industrije maloprodaje derivata nafte u Hrvatskoj // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 3-4 (2008), 153-176 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 354327 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza modela pet konkurentskih snaga M. Portera na primjeru industrije maloprodaje derivata nafte u Hrvatskoj
(The analyses of Porter's Five Forces Model on the example of Petroleum Products Retail Industry)
Autori
Butigan, Ružica
Izvornik
Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb (0424-7558) 3-4
(2008);
153-176
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Industrija maloprodaje derivata nafte; konkurentsko okružje; 5 konkurentskih snaga Michaela Portera; ključni faktori uspjeha
(oil & gas retailing industry; competitive environment; Porter’ s Five Forces Model; Key Success Factors)
Sažetak
Industrijska analiza, kao važan dio strateške analize, treba pomoći u razumijevanju strateških razlika između industrijskih konkurenata te dati odgovor na pitanje o atraktivnosti industrije za raznovrsne poslovne pothvate. Strateški je atraktivna ona industrija u kojoj prosječna poduzeća posluju profitno iznad prosjeka sektora i/ili gospodarstva u cijelosti, i u kojoj se može identificirati isti ili bolji profitni potencijal u budućnosti . Cijena nafte, njezina proizvodnja i potrošnja izravno utječu na ekonomiku nacionalnog i svjetskog gospodarstva. Nafta predstavlja nezaobilazan čimbenik u suvremenoj ekonomiji i pokretanju gospodarskog rasta o kojemu ovisi razvoj ljudskog društva. Nafta je postala ''žila kucavica'' svjetskog gospodarstva bez koje je nezamisliva današnja civilizacija . Prodajna mreža benzinskih postaja, od posebnog je značenja za tržišnu poziciju svake vertikalno integrirane naftne korporacije . Ona je osnova vlastite prodaje. Bez prodajne mreže benzinskih postaja u nekoj zemlji, korporacija nema osiguranu tržišnu poziciju, nego samo “ privremeni boravak” , a prodaja se svodi na eventualnu prodaju pojedinih proizvoda preko ''trećih''.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
067-0672345-2286 - Marketinški sustav konkurentske prednosti ponude ekoloških proizvoda u RH (Renko, Sanda, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb
Profili:
Ružica Brečić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
- EconLit