Pregled bibliografske jedinice broj: 350434
Globalna orijentacija i globalne kompetencije vrhovnih menadžera u Hrvatskoj
Globalna orijentacija i globalne kompetencije vrhovnih menadžera u Hrvatskoj // Društvena istraživanja, 16 (2007), 3; 533-566 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 350434 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Globalna orijentacija i globalne kompetencije vrhovnih menadžera u Hrvatskoj
(Global Orientation and Global Competencies of Croatian Top Managers)
Autori
Pološki Vokić, Nina ; Marić, Ivana ; Hernaus, Tomislav
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 16
(2007), 3;
533-566
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
vođenje; karakteristike globalnih vođa; globalna orijentacija; globalne kompetencije; Hrvatska; vrhovni menadžer
(leadership; characteristics of global leaders; global orientation; global competencies; Croatia; top manager)
Sažetak
Globalno poslovanje, kao jedan od najznačajnijih poslovnih trendova današnjice, stvara potrebu za globalnim managerima i globalnim vođama. Stoga je neophodno utvrditi spremnost i kompetencije hrvatskih kompanija i njihovih top managera za uspješno uključivanje na globalno tržište. Cilj ovog istraživanja je bio odrediti koliko su globalno orijentirani manageri u Hrvatskoj i posjeduju li karakteristike potrebne za uspješnost djelovanja u globalnom okruženju. Kako bi se utvrdila njihova "globalnost" istraživani su top manageri, kao predstavnici i predvodnici svojih poduzeća, pri čemu su njihovu "globalnost" ocjenjivali njihovi podređeni, a za određivanje njihove globalne orijentacije i globalnih kompetencija korišten je instrument za mjerenje "globalnosti" Goldsmitha, Greenberga, Robertsona i Hu-Chana. Rezultati potvrđuju osnovnu hipotezu istraživanja da top manageri u Hrvatskoj ne posjeduju karakteristike potrebne za uspješnost djelovanja u globalnom okruženju te, prema mišljenju njihovih podređenih, oni znatno zaostaju za profilom uspješnog globalnog vođe. Nadalje, pokazalo se da nezavisne karakteristike poduzeća (osnovna djelatnost, veličina, vlasnička struktura, tržišta na koja je orijentirano) te nezavisne karakteristike top managera u uzorku (dob, nacionalnost, internacionalno iskustvo, internacionalno obrazovanje) ne utječu značajno na top managerovo posjedovanje odnosno neposjedovanje pojedine globalne karakteristike. Zaključno, istraživanje je ukazalo da je potreba za ulaganjem u razvoj kvalitetnih globalnih managera u Hrvatskoj izražena, a hrvatska poduzeća i hrvatski manageri, ukoliko žele biti ravnopravni sudionici na globalnom tržištu tj. tržištu 21. stoljeća, to mogu postati isključivo razvijanjem svojih globalnih znanja i vještina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
067-0671204-0809 - Organizacija kao izvor konkurentske prednosti hrvatskih poduzeća (Galetić, Lovorka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- International Bibliography of the Social Sciences (IBSS)
- Sociological Abstracts
- Social SciSearch (Online database)
- Research Alert (Current awareness service)