Pregled bibliografske jedinice broj: 350227
Nastava povijesti između narativa "kolektivne memorije" i historijske znanosti
Nastava povijesti između narativa "kolektivne memorije" i historijske znanosti // Povijesno naslijeđe i nacionalni identitet / Marinović, Matijana (ur.).
Zagreb: Zavod za školstvo Republike Hrvatske, 2006. str. 70-78
CROSBI ID: 350227 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastava povijesti između narativa "kolektivne memorije" i historijske znanosti
(History in Schools: Between Meta-narrative of "Collective Memory" and Scholarly Historiography)
Autori
Ančić, Mladen
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Povijesno naslijeđe i nacionalni identitet
Urednik/ci
Marinović, Matijana
Izdavač
Zavod za školstvo Republike Hrvatske
Grad
Zagreb
Godina
2006
Raspon stranica
70-78
ISBN
953-7290-01-8
Ključne riječi
historiografija, nacionalna povijest, pripovijedanje
(Historiography, national history, meta.narratives)
Sažetak
Autor upozorava na razliku između pristupa prošlosti i diskursa koji oblikuje suvremena profesionalna akademska historiografija, i pristupa i diskursa onoga što označuje kao "veliku pripovijest nacionalne povijesti" oblikovanu na tradicijama 19. stoljeća. Na tri primjera iz ranoga srednjeg vijeka, doba otomanskih osvajanja i kraja 19. stoljeća praktično prikazuje razlike ovih dvaju diskursa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-0190610-2536 - Temeljni parametri društvene konstrukcije hrvatske srednjovjekovne zbilje (Ančić, Mladen, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Mladen Ančić
(autor)