Pregled bibliografske jedinice broj: 349498
Komparativna analiza utjecaja političkih doktrina na pedagogijsku znanost
Komparativna analiza utjecaja političkih doktrina na pedagogijsku znanost // Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja / Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 365-379 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 349498 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komparativna analiza utjecaja političkih doktrina na pedagogijsku znanost
(Comparative Analysis of Political Doctrine Influence on Pedagogical Science)
Autori
Silov, Mile
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
/ Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007, 365-379
ISBN
978-953-99167-2-3
Skup
Prvi kongres pedagoga Hrvatske
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.09.2007. - 21.09.2007
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
političke doktrine ; konzervatizam ; liberalizam ; socijalizam ; pedagoške ideje ; organizacijski modeli ; oratorij ; Summerhill ; radna kolonija ; radna komuna
(political doctrines ; conservatism ; liberalism ; socialism ; pedagogical ideas ; organization models ; oratory ; Summerhill ; labour colony ; labour commune)
Sažetak
Metodama analize sadržaja i komparativnim pristupom pedagoškim idejama i odgojnim sustavima sv. Ivana Bosca, A. S. Makarenka i A. S. Neilla razmatrana je tema: Utjecaj socijalno-političkih doktrina na pedagogijsku znanost. Pošli smo od hipoteze da su sv. Ivan Bosco, A. S. Makarenko i A. S. Neill klasici pedagogijske znanosti koji su svojim pedagoškim idejama tipični za konzervatizam (sv. Ivan Bosco), socijalizam (A. S. Makarenko) i liberalizam (A. S. Neill). Dokazivali smo hipotezu da je moguće stvarati originalne pedagogijske ideje i svakodnevnu praksu (modele) odgoja u okviru spomenutih socijalno-političkih ideja. Konstruirali smo matricu za analizu sadržaja: životopis, društveno-politički uvjeti, temeljne pedagoške ideje, organizacijski model, jedan tipičan dan i mogućnosti za kritiku. Kritička analiza pedagogijskih ideja tri klasika odgojne znanosti pomogla nam je u izvođenju ovih spoznaja (četiri osnovna postignuća): (1)sv. Ivan Bosco: tradicionalna (konzervativna) ideja odgoja, preventivni odgojni sustav, vjerski odgoj, oratorij kao organizacijski model ; (2)A. S. Makarenko: socijalistička ideja odgoja, kolektivni odgoj, učenička samouprava, radna kolonija/radna komuna kao organizacijski model i (3) A. S. Neill: liberalna ideja odgoja, odgoj bez prinude, učenička samouprava, privatna škola-internat kao organizacijski model. Tekst "Komparativna analiza utjecaja političkih doktrina na pedagogijsku znanost" nastao je u okviru voditeljevih aktivnosti na znanstvenom projektu koji je odobren 2007. godine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-0000000-1461 - Odgojni sustavi sv. Ivana Bosca, A.S. Makarenka i A.S. Neilla
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Mile Silov
(autor)