Pregled bibliografske jedinice broj: 348303
Matematika u školi, matematika u logopediji
Matematika u školi, matematika u logopediji // 2. kongres logopedov Slovenije
Maribor, Slovenija, 2007. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 348303 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Matematika u školi, matematika u logopediji
(Math in school, math in logopedics)
Autori
Lenček, Mirjana, Hmelina, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
2. kongres logopedov Slovenije
Mjesto i datum
Maribor, Slovenija, 25.10.2007. - 27.10.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
matematika; logopedija
(math; speech-language pathology)
Sažetak
Problemi u matematici javljaju se i mogu prepoznati puno prije početaka usvajanja formalnih matematičkih znanja u školi. No, s početkom školovanja započinje zabrinutost, kako roditelja, tako i same djece, ukoliko su neuspješna u matematici. Stoga se dijagnosticiranje uglavnom odnosi na djecu školske dobi, premda je predškolsko doba optimalno vrijeme prepoznavanja i postavljanja dijagnoze teškoća u matematici ili specifičnog poremećaja matematičkih sposobnosti. Logopedska dijagnostika se u području matematike treba usmjeriti na matematički jezik te provjeru u kategorijama od predmatematičkih znanja i vještina do znanja o brojevima (aritmetika), strukturama prostora i njihovim zajedničkim vezama (geometrija), jednadžbama (algebra), a s obzirom na dob djeteta. U ovome radu predstavit će se model dijagnostičkih zadataka za procjenu matematičkih znanja djece prvoškolaca. On uključuje i provjeru u području tzv. primijenjene/svakodnevne matematike (prsti, novac, sat, orijentacija...) koja je drugačija od formalnoga učenja i školskih znanja. Svrha je rada upozoriti na važnost strukturirane procjene komponenti matematičke obrade, a s ciljem postavljanja dijagnoze odstupanja ili pak poremećaja u matematičkim sposobnostima.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0131484-1488 - Više kortikalne funkcije i jezik: razvojni i stečeni poremećaji (Kovačević, Melita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Mirjana Lenček
(autor)