Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 345851

Nova paradigma učenja - nove uloge odgojitelja u odgojno-obrazovnom procesu


Petrović-Sočo, Biserka; Slunjski, Edita; Šagud, Mirjana
Nova paradigma učenja - nove uloge odgojitelja u odgojno-obrazovnom procesu // Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu, 7 (2005), 2 (10); 315-327 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 345851 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Nova paradigma učenja - nove uloge odgojitelja u odgojno-obrazovnom procesu
(A New Learning Paradigm-New Roles Of Preschool Teachers in the Educational Process)

Autori
Petrović-Sočo, Biserka ; Slunjski, Edita ; Šagud, Mirjana

Izvornik
Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu (1332-0513) 7 (2005), 2 (10); 315-327

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
nova paradigma učenja; uloge odgojitelja; samorefleksija
(A New Paradigm of Learning; role of Preschool Teacher; Self-reflection)

Sažetak
U radu se argumentira svrha i način mijenjanja tradicionalne uloge odgajatelja u odgojno- obrazovnom procesu, što je uvjetovano novom paradigmom učenja u vrtiću- zajednici koja uči. Budući da je podrijetlo znanja prioritetno socijalno, dijete u procesu učenja nije "usamljeni znanstvenik" niti mu se znanje može prenijeti. Ono se izgrađuje, sukonstruira i revidira u kolaboraciji s drugom djecom i odgajateljem. Iz tih se razloga težište s izravno rukovodeće uloge odgajatelja premješta na mnogo raznovrsnije, suptilnije, demokratičnije i humanije uloge, tj. na aranžiranje kvalitetnog fizičkog i socijalnog okruženja za dječje učenje, na "pedagogiju odnosa", promatranja, slušanja, shvaćanja i proučavanja djeteta (kao u Reggio pedagogijskoj koncepciji) te na kontinuiranu samo-refleksiju i grupnu refleksiju odgajatelja i stručnog tima u vrtiću kao zajednici koja uči.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Biserka Petrović-Sočo (autor)

Avatar Url Edita Slunjski (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Petrović-Sočo, Biserka; Slunjski, Edita; Šagud, Mirjana
Nova paradigma učenja - nove uloge odgojitelja u odgojno-obrazovnom procesu // Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu, 7 (2005), 2 (10); 315-327 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Petrović-Sočo, B., Slunjski, E. & Šagud, M. (2005) Nova paradigma učenja - nove uloge odgojitelja u odgojno-obrazovnom procesu. Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu, 7 (2 (10)), 315-327.
@article{article, author = {Petrovi\'{c}-So\v{c}o, Biserka and Slunjski, Edita and \v{S}agud, Mirjana}, year = {2005}, pages = {315-327}, keywords = {nova paradigma u\v{c}enja, uloge odgojitelja, samorefleksija}, journal = {Zbornik U\v{c}iteljske akademije u Zagrebu}, volume = {7}, number = {2 (10)}, issn = {1332-0513}, title = {Nova paradigma u\v{c}enja - nove uloge odgojitelja u odgojno-obrazovnom procesu}, keyword = {nova paradigma u\v{c}enja, uloge odgojitelja, samorefleksija} }
@article{article, author = {Petrovi\'{c}-So\v{c}o, Biserka and Slunjski, Edita and \v{S}agud, Mirjana}, year = {2005}, pages = {315-327}, keywords = {A New Paradigm of Learning, role of Preschool Teacher, Self-reflection}, journal = {Zbornik U\v{c}iteljske akademije u Zagrebu}, volume = {7}, number = {2 (10)}, issn = {1332-0513}, title = {A New Learning Paradigm-New Roles Of Preschool Teachers in the Educational Process}, keyword = {A New Paradigm of Learning, role of Preschool Teacher, Self-reflection} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font