Pregled bibliografske jedinice broj: 345851
Nova paradigma učenja - nove uloge odgojitelja u odgojno-obrazovnom procesu
Nova paradigma učenja - nove uloge odgojitelja u odgojno-obrazovnom procesu // Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu, 7 (2005), 2 (10); 315-327 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 345851 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nova paradigma učenja - nove uloge odgojitelja u odgojno-obrazovnom procesu
(A New Learning Paradigm-New Roles Of Preschool Teachers in the Educational Process)
Autori
Petrović-Sočo, Biserka ; Slunjski, Edita ; Šagud, Mirjana
Izvornik
Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu (1332-0513) 7
(2005), 2 (10);
315-327
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
nova paradigma učenja; uloge odgojitelja; samorefleksija
(A New Paradigm of Learning; role of Preschool Teacher; Self-reflection)
Sažetak
U radu se argumentira svrha i način mijenjanja tradicionalne uloge odgajatelja u odgojno- obrazovnom procesu, što je uvjetovano novom paradigmom učenja u vrtiću- zajednici koja uči. Budući da je podrijetlo znanja prioritetno socijalno, dijete u procesu učenja nije "usamljeni znanstvenik" niti mu se znanje može prenijeti. Ono se izgrađuje, sukonstruira i revidira u kolaboraciji s drugom djecom i odgajateljem. Iz tih se razloga težište s izravno rukovodeće uloge odgajatelja premješta na mnogo raznovrsnije, suptilnije, demokratičnije i humanije uloge, tj. na aranžiranje kvalitetnog fizičkog i socijalnog okruženja za dječje učenje, na "pedagogiju odnosa", promatranja, slušanja, shvaćanja i proučavanja djeteta (kao u Reggio pedagogijskoj koncepciji) te na kontinuiranu samo-refleksiju i grupnu refleksiju odgajatelja i stručnog tima u vrtiću kao zajednici koja uči.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb