Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 345776

Tradicionalno i suvremeno shvaćanje predškolskog kurikuluma


Petrović-Sočo, Biserka; Slunjski, Edita
Tradicionalno i suvremeno shvaćanje predškolskog kurikuluma // Djetinjstvo, razvoj i odgoj / Bacalja, R. (ur.).
Zadar: Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2003. str. 19-24 (plenarno, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 345776 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Tradicionalno i suvremeno shvaćanje predškolskog kurikuluma
(The Traditional and Modern Understanding of Pre-school Curriculum)

Autori
Petrović-Sočo, Biserka ; Slunjski, Edita

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Djetinjstvo, razvoj i odgoj / Bacalja, R. - Zadar : Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2003, 19-24

ISBN
953-99229-1-7

Skup
Djetinjstvo, razvoj i odgoj

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 23.05.2003. - 24.05.2003

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
kurikulum; predškolski odgoj; odgojitelj
(curriculum; preschool education; pre-school teacher)

Sažetak
Pod pojmom kurikulum najčešće se podrazumijeva detaljno razrađen, unaprijed postavljen plan i program odgojno-obrazovnog rada. Međutim, zbog kontekstualne, personalne, su – konstruktivističke, praktične i interakcijske naravi dječjeg učenja suvremeni predškolski kurikulum treba shvatiti kao stvaranje svekolikih uvjeta za učenje u kojima će dijete moći otkrivati i dalje određivati dosege svoga razvoja, učiti o sebi, svojim mogućnostima i načinima učenja kao i o drugima i o svijetu u stalnoj interakciji s njima. I to na način i u vrijeme u koje samo odluči i osjeti se spremnim. Novo poimanje kurikuluma koje u fokusu ima dijete bogato potencijalima i stvaranje optimalnih uvjeta za njihov razvoj, suprotstavljeno je tradicionalnom poimanju kurikuluma utemeljenom na prenošenju unaprijed određenog znanja koje dijete treba usvojiti. U članku se dalje raspravlja o značajkama suvremenog predškolskog kurikuluma i uloge djece i odgojitelja u njemu. Te su značajke otvorenost, razvojnost i integriranost te potreba da odgojitelji kontinuirano unapređuju svoj odgojni utjecaj na dijete stalnim vršenjem refleksije u praksi i o njoj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Biserka Petrović-Sočo (autor)

Avatar Url Edita Slunjski (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Petrović-Sočo, Biserka; Slunjski, Edita
Tradicionalno i suvremeno shvaćanje predškolskog kurikuluma // Djetinjstvo, razvoj i odgoj / Bacalja, R. (ur.).
Zadar: Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2003. str. 19-24 (plenarno, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Petrović-Sočo, B. & Slunjski, E. (2003) Tradicionalno i suvremeno shvaćanje predškolskog kurikuluma. U: Bacalja, R. (ur.)Djetinjstvo, razvoj i odgoj.
@article{article, author = {Petrovi\'{c}-So\v{c}o, Biserka and Slunjski, Edita}, editor = {Bacalja, R.}, year = {2003}, pages = {19-24}, keywords = {kurikulum, pred\v{s}kolski odgoj, odgojitelj}, isbn = {953-99229-1-7}, title = {Tradicionalno i suvremeno shva\'{c}anje pred\v{s}kolskog kurikuluma}, keyword = {kurikulum, pred\v{s}kolski odgoj, odgojitelj}, publisher = {Stru\v{c}ni odjel za izobrazbu u\v{c}itelja i odgojitelja pred\v{s}kolske djece Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Petrovi\'{c}-So\v{c}o, Biserka and Slunjski, Edita}, editor = {Bacalja, R.}, year = {2003}, pages = {19-24}, keywords = {curriculum, preschool education, pre-school teacher}, isbn = {953-99229-1-7}, title = {The Traditional and Modern Understanding of Pre-school Curriculum}, keyword = {curriculum, preschool education, pre-school teacher}, publisher = {Stru\v{c}ni odjel za izobrazbu u\v{c}itelja i odgojitelja pred\v{s}kolske djece Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font