Pregled bibliografske jedinice broj: 345776
Tradicionalno i suvremeno shvaćanje predškolskog kurikuluma
Tradicionalno i suvremeno shvaćanje predškolskog kurikuluma // Djetinjstvo, razvoj i odgoj / Bacalja, R. (ur.).
Zadar: Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2003. str. 19-24 (plenarno, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 345776 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tradicionalno i suvremeno shvaćanje predškolskog kurikuluma
(The Traditional and Modern Understanding of Pre-school Curriculum)
Autori
Petrović-Sočo, Biserka ; Slunjski, Edita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Djetinjstvo, razvoj i odgoj
/ Bacalja, R. - Zadar : Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2003, 19-24
ISBN
953-99229-1-7
Skup
Djetinjstvo, razvoj i odgoj
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 23.05.2003. - 24.05.2003
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kurikulum; predškolski odgoj; odgojitelj
(curriculum; preschool education; pre-school teacher)
Sažetak
Pod pojmom kurikulum najčešće se podrazumijeva detaljno razrađen, unaprijed postavljen plan i program odgojno-obrazovnog rada. Međutim, zbog kontekstualne, personalne, su – konstruktivističke, praktične i interakcijske naravi dječjeg učenja suvremeni predškolski kurikulum treba shvatiti kao stvaranje svekolikih uvjeta za učenje u kojima će dijete moći otkrivati i dalje određivati dosege svoga razvoja, učiti o sebi, svojim mogućnostima i načinima učenja kao i o drugima i o svijetu u stalnoj interakciji s njima. I to na način i u vrijeme u koje samo odluči i osjeti se spremnim. Novo poimanje kurikuluma koje u fokusu ima dijete bogato potencijalima i stvaranje optimalnih uvjeta za njihov razvoj, suprotstavljeno je tradicionalnom poimanju kurikuluma utemeljenom na prenošenju unaprijed određenog znanja koje dijete treba usvojiti. U članku se dalje raspravlja o značajkama suvremenog predškolskog kurikuluma i uloge djece i odgojitelja u njemu. Te su značajke otvorenost, razvojnost i integriranost te potreba da odgojitelji kontinuirano unapređuju svoj odgojni utjecaj na dijete stalnim vršenjem refleksije u praksi i o njoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb