Pregled bibliografske jedinice broj: 345480
Sociologija nastavnika - od sociologije obrazovanja do sociologije profesije
Sociologija nastavnika - od sociologije obrazovanja do sociologije profesije // Nacionalni sociološki kongres "Metodološki izazovi sociologije: društveni problemi u Hrvatskoj / Leburić, Anči (ur.).
Split: Hrvatsko sociološko društvo, 2007. str. 25-25 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 345480 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sociologija nastavnika - od sociologije obrazovanja do sociologije profesije
(Teacher Sociology – From educational sociology to profession sociology)
Autori
Pilić, Šime
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Nacionalni sociološki kongres "Metodološki izazovi sociologije: društveni problemi u Hrvatskoj
/ Leburić, Anči - Split : Hrvatsko sociološko društvo, 2007, 25-25
ISBN
978-953-6552-56-6
Skup
Nacionalni sociološki kongres
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 30.03.2007. - 31.03.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Sociologija nastavnika; sociologija obrazovanja; sociologija profesije
(teacher sociology; educational sociology; profession sociology)
Sažetak
Sociologija odgoja i obrazovanja ove (2007.) godine navršava punih 100 godina od uvođenja u sveučilišnu nastavu u svijetu, a prolazi evo pola stoljeća od njezina definitivnog konstituiranja kao znanstvene discipline. Većina programa nastavnog predmeta ove posebne sociologije na sveučilištima sadržava i poseban dio ili temu koja se odnosi na nastavnike kao društvenu grupu tj. na sociologiju nastavnika. Promjene u fokusu i pristupu "nove sociologije obrazovanja" (NSOE) dovode i do stavljanja naglaska na nastavnike i nastavnike nastavnika (učitelje učitelja) kao "inicijatore pozitivnih promjena". Stavljanje naglaska na nastavnike i nastavnike nastavnika jedan je od tri bitna aspekta "novih mogućnosti" nove sociologije obrazovanja (uz obrazovne nejednakosti i uključivanje kurikuluma na prvo mjesto u predmet sociologije obrazovanja kao što primjerice ističe M. Young). Za razliku od sociologiji susjednih znanosti i disciplina kao što su psihologija i pedagogija unutar kojih ima poprilično istraživanja o nastavnicima, unutar sociologije takva su istraživanja, teorijska i empirijska, malobrojna. Komparacija odnosa između društvenog značaja obrazovanja danas u društvu koje uči, u društvu temeljenom na znanju i društvenog ugleda nastavnika zahtijeva i složenije metodološke postupke. Društveni ugled nastavničke profesije nije samo pitanje nastavnika kao što ni proučavanje profesije nastavnika nije samo istraživačko polje sociologije obrazovanja nego i sociologije profesija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
177-0361994-1996 - Oblikovanje i vrednovanje inteligentnih sustava e-učenja. (Žitko, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split
Profili:
Šime Pilić
(autor)