Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 344101

Nacionalno istraživanje konceptualnog razumijevanja mehanike na populaciji gimnazijskih maturanata


Planinić, Maja; Ivanjek, Lana; Sušac, Ana; Pećina, Planinka; Krsnik, Rudolf; Planinić, Mirko; Jakopović, Željko; Halusek, Vlado
Nacionalno istraživanje konceptualnog razumijevanja mehanike na populaciji gimnazijskih maturanata // Osmi hrvatski simpozij o nastavi fizike, Zbornik radova: Nastava fizike za prirodoznanstvenu pismenost / Pećina, Planinka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2008. str. 17-25 (plenarno, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 344101 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Nacionalno istraživanje konceptualnog razumijevanja mehanike na populaciji gimnazijskih maturanata
(National research on Croatian gymnasium students' conceptual understanding of mechanics)

Autori
Planinić, Maja ; Ivanjek, Lana ; Sušac, Ana ; Pećina, Planinka ; Krsnik, Rudolf ; Planinić, Mirko ; Jakopović, Željko ; Halusek, Vlado

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Osmi hrvatski simpozij o nastavi fizike, Zbornik radova: Nastava fizike za prirodoznanstvenu pismenost / Pećina, Planinka - Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2008, 17-25

ISBN
978-953-7178-11-6

Skup
Osmi hrvatski simpozij o nastavi fizike Nastava fizike za prirodoznanstvenu pismenost

Mjesto i datum
Novi Vinodolski, Hrvatska, 12.04.2007. - 14.04.2007

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
nastava fizike; konceptualno razumijevanje; mehanika; Force Concept Inventory
(physics education; conceptual understanding; mechanics; Force Concept Inventory)

Sažetak
Provedeno je opsežno istraživanje konceptualnog razumijevanja mehanike na populaciji hrvatskih gimnazijskih maturanata. Testiran je uzorak od 1676 učenika četvrtih razreda gimnazija iz 54 različite škole u Hrvatskoj. U uzorku su bile proporcionalno zastupljene sve hrvatske regije, te sve vrste gimnazija. Učenici su testirani američkim testom Force Concept Inventory, koji se široko koristi u svijetu kao dijagnostički instrument konceptualnog razumijevanja mehanike kod učenika srednjih škola i studenata na sveučilištu.. Općenito je prihvaćeno da rezultat od 60% na tom testu predstavlja minimum konceptualnog razumijevanja mehanike, koji je nužan da bi student mogao samostalno pratiti uvodne kolegije fizike na sveučilištu. Prosjek cijelog uzorka hrvatskih maturanata određen u istraživanju iznosi (27.7+/-0.4)%, dok je prosjek maturanata prirodoslovno-matematičkih gimnazija (36.2+/-0.9)%. Diskutiraju se rezultati istraživanja, kao i njihove implikacije za nastavu fizike u Hrvatskoj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Fizika, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
119-0091361-1027 - Edukacijska istraživanja u fizici i matematici (Planinić, Maja, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Planinić, Maja; Ivanjek, Lana; Sušac, Ana; Pećina, Planinka; Krsnik, Rudolf; Planinić, Mirko; Jakopović, Željko; Halusek, Vlado
Nacionalno istraživanje konceptualnog razumijevanja mehanike na populaciji gimnazijskih maturanata // Osmi hrvatski simpozij o nastavi fizike, Zbornik radova: Nastava fizike za prirodoznanstvenu pismenost / Pećina, Planinka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2008. str. 17-25 (plenarno, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Planinić, M., Ivanjek, L., Sušac, A., Pećina, P., Krsnik, R., Planinić, M., Jakopović, Ž. & Halusek, V. (2008) Nacionalno istraživanje konceptualnog razumijevanja mehanike na populaciji gimnazijskih maturanata. U: Pećina, P. (ur.)Osmi hrvatski simpozij o nastavi fizike, Zbornik radova: Nastava fizike za prirodoznanstvenu pismenost.
@article{article, author = {Planini\'{c}, Maja and Ivanjek, Lana and Su\v{s}ac, Ana and Pe\'{c}ina, Planinka and Krsnik, Rudolf and Planini\'{c}, Mirko and Jakopovi\'{c}, \v{Z}eljko and Halusek, Vlado}, editor = {Pe\'{c}ina, P.}, year = {2008}, pages = {17-25}, keywords = {nastava fizike, konceptualno razumijevanje, mehanika, Force Concept Inventory}, isbn = {978-953-7178-11-6}, title = {Nacionalno istra\v{z}ivanje konceptualnog razumijevanja mehanike na populaciji gimnazijskih maturanata}, keyword = {nastava fizike, konceptualno razumijevanje, mehanika, Force Concept Inventory}, publisher = {Hrvatsko filozofsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Novi Vinodolski, Hrvatska} }
@article{article, author = {Planini\'{c}, Maja and Ivanjek, Lana and Su\v{s}ac, Ana and Pe\'{c}ina, Planinka and Krsnik, Rudolf and Planini\'{c}, Mirko and Jakopovi\'{c}, \v{Z}eljko and Halusek, Vlado}, editor = {Pe\'{c}ina, P.}, year = {2008}, pages = {17-25}, keywords = {physics education, conceptual understanding, mechanics, Force Concept Inventory}, isbn = {978-953-7178-11-6}, title = {National research on Croatian gymnasium students' conceptual understanding of mechanics}, keyword = {physics education, conceptual understanding, mechanics, Force Concept Inventory}, publisher = {Hrvatsko filozofsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Novi Vinodolski, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font