Pregled bibliografske jedinice broj: 344101
Nacionalno istraživanje konceptualnog razumijevanja mehanike na populaciji gimnazijskih maturanata
Nacionalno istraživanje konceptualnog razumijevanja mehanike na populaciji gimnazijskih maturanata // Osmi hrvatski simpozij o nastavi fizike, Zbornik radova: Nastava fizike za prirodoznanstvenu pismenost / Pećina, Planinka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2008. str. 17-25 (plenarno, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 344101 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nacionalno istraživanje konceptualnog razumijevanja mehanike na populaciji gimnazijskih maturanata
(National research on Croatian gymnasium students' conceptual understanding of mechanics)
Autori
Planinić, Maja ; Ivanjek, Lana ; Sušac, Ana ; Pećina, Planinka ; Krsnik, Rudolf ; Planinić, Mirko ; Jakopović, Željko ; Halusek, Vlado
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Osmi hrvatski simpozij o nastavi fizike, Zbornik radova: Nastava fizike za prirodoznanstvenu pismenost
/ Pećina, Planinka - Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2008, 17-25
ISBN
978-953-7178-11-6
Skup
Osmi hrvatski simpozij o nastavi fizike Nastava fizike za prirodoznanstvenu pismenost
Mjesto i datum
Novi Vinodolski, Hrvatska, 12.04.2007. - 14.04.2007
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nastava fizike; konceptualno razumijevanje; mehanika; Force Concept Inventory
(physics education; conceptual understanding; mechanics; Force Concept Inventory)
Sažetak
Provedeno je opsežno istraživanje konceptualnog razumijevanja mehanike na populaciji hrvatskih gimnazijskih maturanata. Testiran je uzorak od 1676 učenika četvrtih razreda gimnazija iz 54 različite škole u Hrvatskoj. U uzorku su bile proporcionalno zastupljene sve hrvatske regije, te sve vrste gimnazija. Učenici su testirani američkim testom Force Concept Inventory, koji se široko koristi u svijetu kao dijagnostički instrument konceptualnog razumijevanja mehanike kod učenika srednjih škola i studenata na sveučilištu.. Općenito je prihvaćeno da rezultat od 60% na tom testu predstavlja minimum konceptualnog razumijevanja mehanike, koji je nužan da bi student mogao samostalno pratiti uvodne kolegije fizike na sveučilištu. Prosjek cijelog uzorka hrvatskih maturanata određen u istraživanju iznosi (27.7+/-0.4)%, dok je prosjek maturanata prirodoslovno-matematičkih gimnazija (36.2+/-0.9)%. Diskutiraju se rezultati istraživanja, kao i njihove implikacije za nastavu fizike u Hrvatskoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
119-0091361-1027 - Edukacijska istraživanja u fizici i matematici (Planinić, Maja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Profili:
Željko Jakopović
(autor)
Planinka Pećina
(autor)
Mirko Planinić
(autor)
Ana Sušac
(autor)
Vlado Halusek
(autor)
Rudolf Krsnik
(autor)
Maja Planinić
(autor)
Lana Ivanjek
(autor)