Pregled bibliografske jedinice broj: 343549
Književna interpretacija u obrazovnom sustavu
Književna interpretacija u obrazovnom sustavu // Riječ : časopis za slavensku filologiju, XIII (2007), 1; 163-179 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 343549 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Književna interpretacija u obrazovnom sustavu
(Literary Interpretation in Educational System)
Autori
Sabljić, Jakov
Izvornik
Riječ : časopis za slavensku filologiju (1330-917X) XIII
(2007), 1;
163-179
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
interpretacija; nastava književnosti; literarne kompetencije; razredna zajednica; doslovno značenje; preneseno značenje; estetsko čitanje; informativno čitanje
(interpretation; literature teaching; literary competence; classroom community; referential meaning; evocative meaning; aesthetic reading; informational reading)
Sažetak
Interpretacija je središnji proces nastave književnosti pa se uspješnost odnosa učitelja i učenikâ/studenata neposredno očituje u demokratski utemeljenoj razrednoj zajednici koja u kontekstu pristupa književnomu tekstu omogućuje artikuliranje individualnih tumačenja nepodložnih autoritativnim čitanjima, intelektualnim manipulacijama i pretjeranoj teoretičnosti. Mogućnošću višesmjernih polazišta i primjenom različitih metoda kojima se u obzir uzimaju razmišljanja učenika i studenata te se za predmet rasprave podjednako angažiraju i njihovi kritički sudovi, ostvaruje se nastava književnosti koja je proceduralno sukladna djelovanju akademske zajednice. Takvom ozračju mnogo doprinosi i poželjan položaj učitelja književnosti koji bi priznavanjem različitih načina rješavanja problema bez isključivanja i te kako nužnih nesigurnosti i dvojbi presudno utvrdio suvremen način predavanja književnosti u sklopu kojeg ne bi učio samo organizator nastave, nego u kojem bi svatko ima priliku biti i poučavatelj i poučavani.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
122-0000000-0605 - Kulture u doticaju: Stoljetni hrvatski i crnogorski književni identiteti (Sabljić, Jakov, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek
Profili:
Jakov Sabljić
(autor)