Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 343549

Književna interpretacija u obrazovnom sustavu


Sabljić, Jakov
Književna interpretacija u obrazovnom sustavu // Riječ : časopis za slavensku filologiju, XIII (2007), 1; 163-179 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 343549 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Književna interpretacija u obrazovnom sustavu
(Literary Interpretation in Educational System)

Autori
Sabljić, Jakov

Izvornik
Riječ : časopis za slavensku filologiju (1330-917X) XIII (2007), 1; 163-179

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
interpretacija; nastava književnosti; literarne kompetencije; razredna zajednica; doslovno značenje; preneseno značenje; estetsko čitanje; informativno čitanje
(interpretation; literature teaching; literary competence; classroom community; referential meaning; evocative meaning; aesthetic reading; informational reading)

Sažetak
Interpretacija je središnji proces nastave književnosti pa se uspješnost odnosa učitelja i učenikâ/studenata neposredno očituje u demokratski utemeljenoj razrednoj zajednici koja u kontekstu pristupa književnomu tekstu omogućuje artikuliranje individualnih tumačenja nepodložnih autoritativnim čitanjima, intelektualnim manipulacijama i pretjeranoj teoretičnosti. Mogućnošću višesmjernih polazišta i primjenom različitih metoda kojima se u obzir uzimaju razmišljanja učenika i studenata te se za predmet rasprave podjednako angažiraju i njihovi kritički sudovi, ostvaruje se nastava književnosti koja je proceduralno sukladna djelovanju akademske zajednice. Takvom ozračju mnogo doprinosi i poželjan položaj učitelja književnosti koji bi priznavanjem različitih načina rješavanja problema bez isključivanja i te kako nužnih nesigurnosti i dvojbi presudno utvrdio suvremen način predavanja književnosti u sklopu kojeg ne bi učio samo organizator nastave, nego u kojem bi svatko ima priliku biti i poučavatelj i poučavani.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
122-0000000-0605 - Kulture u doticaju: Stoljetni hrvatski i crnogorski književni identiteti (Sabljić, Jakov, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Jakov Sabljić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sabljić, Jakov
Književna interpretacija u obrazovnom sustavu // Riječ : časopis za slavensku filologiju, XIII (2007), 1; 163-179 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Sabljić, J. (2007) Književna interpretacija u obrazovnom sustavu. Riječ : časopis za slavensku filologiju, XIII (1), 163-179.
@article{article, author = {Sablji\'{c}, Jakov}, year = {2007}, pages = {163-179}, keywords = {interpretacija, nastava knji\v{z}evnosti, literarne kompetencije, razredna zajednica, doslovno zna\v{c}enje, preneseno zna\v{c}enje, estetsko \v{c}itanje, informativno \v{c}itanje}, journal = {Rije\v{c} : \v{c}asopis za slavensku filologiju}, volume = {XIII}, number = {1}, issn = {1330-917X}, title = {Knji\v{z}evna interpretacija u obrazovnom sustavu}, keyword = {interpretacija, nastava knji\v{z}evnosti, literarne kompetencije, razredna zajednica, doslovno zna\v{c}enje, preneseno zna\v{c}enje, estetsko \v{c}itanje, informativno \v{c}itanje} }
@article{article, author = {Sablji\'{c}, Jakov}, year = {2007}, pages = {163-179}, keywords = {interpretation, literature teaching, literary competence, classroom community, referential meaning, evocative meaning, aesthetic reading, informational reading}, journal = {Rije\v{c} : \v{c}asopis za slavensku filologiju}, volume = {XIII}, number = {1}, issn = {1330-917X}, title = {Literary Interpretation in Educational System}, keyword = {interpretation, literature teaching, literary competence, classroom community, referential meaning, evocative meaning, aesthetic reading, informational reading} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font