Pregled bibliografske jedinice broj: 343224
Inteligentni tutorski sustavi s dijalogom na prirodnom jeziku
Inteligentni tutorski sustavi s dijalogom na prirodnom jeziku, 2008., diplomski rad, Fakultet prirodoslovno matematičkih znanosti i kineziologije, Split
CROSBI ID: 343224 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inteligentni tutorski sustavi s dijalogom na prirodnom jeziku
(Intelligent tutoring systems with dialogue in natural language)
Autori
Lagator, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Fakultet prirodoslovno matematičkih znanosti i kineziologije
Mjesto
Split
Datum
21.01
Godina
2008
Stranica
83
Mentor
Stankov, Slavomir
Ključne riječi
inteligentni tutorski sustavi; umjetna inteligencija; kognitivna znanost; konverzacijski agent; tutorski dijalog; latentna semantička analiza
(Intelligent tutoring systems; artificial intelligence; cognitive science; conversational agent; tutoring dialog; latent semantic analysis)
Sažetak
Mnogi inteligentni tutorski sustavi nastali u zadnjih 20 god pokazali su se poprilično uspješnima, posebno u domeni matematike, znanosti i tehnologije. Stvaraju veće pomake u učenju u usporedbi s učenjem istog sadržaja u učionici. Sposobni su satima održati pažnju i interes većine učenika. Nova generacija inteligentnih tutorskih sustava se temelji na dijalogu s učenikom koji je iniciran od strane učenika i računala naizmjence. Tutorski sustavi predstavljaju probleme i pitanja učeniku, učenik utipka odgovor, te postoji dugi dijalog kroz otkrivanje potpunih rješenja ili odgovora. AutoTutor podržava konverzacijski agent, koji pomaže studentima učiti. AutoTutor predstavlja okruženje za učenje koje poučava učenike održavajući razgovor na prirodnom jeziku. AutoTutor je razvijen za Newton-ovu kvalitativnu fiziku i računalnu pismenost. Njegov je dizajn inspiriran konstruktivističkim teorijama učenja temeljenih na objašnjenjima, inteligentnim tutorskim sustavima koji odgovaraju na učenikovo znanje na primjeren način i empirijskom istraživanju dijaloških predložaka u ljudskom poučavanju. AutoTutor prezentira probleme (postavljene u obliku pitanja) iz kurikuluma i onda sudjeluje u dijalogu koji vodi učenika u izgradnji odgovora. Pruža pozitivnu, neutralnu ili negativnu povratnu informaciju na učenikov utipkani odgovor, pruža učeniku više informacija, potiče ga da ispuni riječi koje nedostaju, daje natuknice, pruža podatke koji nedostaju uz dokaze, prepoznaje i ispravlja pogešne zamisli, odgovara na učenikova pitanja i sažima odgovore. AutoTutor stvara napredak u učenju od otprilike .70 sigma za dubinske razine razumijevanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
177-0361994-1996 - Oblikovanje i vrednovanje inteligentnih sustava e-učenja. (Žitko, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split
Profili:
Slavomir Stankov
(mentor)