Pregled bibliografske jedinice broj: 341749
Odgovornost istraživača i valjanost kvalitativne metodologije
Odgovornost istraživača i valjanost kvalitativne metodologije // Knjiga sažetaka
Zagreb, Hrvatska: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2007. str. 82-82 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 341749 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgovornost istraživača i valjanost kvalitativne metodologije
(Responsibility of researcher and validity of qualitative methodology)
Autori
Ajduković, Dean
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka
/ - : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2007, 82-82
Skup
7. međunarodni znanstveni skup Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 14.06.2007. - 16.06.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Kvalitativna metodologija; unutarnja valjanost
(Qualitative methodology; internal validity)
Sažetak
Jedna od temeljnih odlika znanstvenih istraživanja jest prikupljanje podataka na valjan i pouzdan način te njihova kritička interpretacija u kontekstu dotadašnjih spoznaja. Kvalitativna metodologija tom zahtjevu odgovara, kao i drugi istraživački pristupi, ukoliko se istraživači drže postavljenih standarda. U protivnom, kao i kod drugih istraživačkih pristupa, istraživanje je nevaljano. Posebnost je kvalitativne metodologije što je njen glavni instrument za prikupljanje podataka čovjek, pa je očigledna opasnost od unutarnje nevaljanosti istraživanja. Premda isti izvori nevaljanosti ugrožavaju opravdanost zaključivanja bez obzira na vrstu istraživačke metodologije, kod kvalitativnog pristupa je nužno nekima od njih posvetiti posebnu pažnju jer je velika vjerojatnost djelovanja pristranosti. Analizirane su osobine kvalitativnog pristupa u odnosu na pojedine izvore ugrožavanja unutarnje valjanosti istraživanja kao što su: selekcija i osipanje sudionika istraživanja, instrumentacija, ponovljeno ispitivanje, lokacija, stav sudionika prema istraživanju i provedba istraživanja, te su ilustrirani primjerima dobre i slabe istraživačke prakse. Raspravljena je specifična odgovornost istraživačka koji rabe kvalitativnu metodologiju za osiguravanje kredibiliteta tog pristupa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301422-1418 - Prilagodba pojedinca i zajednice u vrijeme društvene tranzicije (Ajduković, Dean, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Dean Ajduković
(autor)