Pregled bibliografske jedinice broj: 339997
Konceptualno razumijevanje mehanike kod hrvatskih gimnazijskih maturanata
Konceptualno razumijevanje mehanike kod hrvatskih gimnazijskih maturanata // 5. znanstveni sastanak Hrvatskog fizikalnog društva
Primošten, Hrvatska, 2007. (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 339997 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konceptualno razumijevanje mehanike kod hrvatskih gimnazijskih maturanata
(Conceptual understanding of mechanics in Croatian high school students)
Autori
Planinić, Maja ; Ivanjek, Lana ; Sušac, Ana ; Pećina, Planinka ; Krsnik, Rudolf ; Planinić, Mirko ; Jakopović, Željko ; Halusek, Vlado
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
5. znanstveni sastanak Hrvatskog fizikalnog društva
Mjesto i datum
Primošten, Hrvatska, 05.10.2007. - 08.10.2007
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nastava fizike; konceptualno razumijevanje; mehanika; Force Concept Inventory
(physics education; conceptual understanding; mechanics; Force Concept Inventory)
Sažetak
Provedeno je opsežno istraživanje konceptualnog razumijevanja mehanike na populaciji hrvatskih gimnazijskih maturanata. Testiran je uzorak od 1676 hrvatskih učenika četvrtih razreda gimnazija. U uzorku su bile proporcionalno zastupljene sve hrvatske regije, te sve vrste gimnazija. Učenici su testirani američkim testom Force Concept Inventory, koji se široko koristi u svijetu kao dijagnostički instrument konceptualnog razumijevanja mehanike kod učenika srednjih škola i studenata na sveučilištu. Općenito je prihvaćeno da rezultat od 60% na tom testu predstavlja minimum konceptualnog razumijevanja mehanike, koji je nužan da bi student mogao samostalno pratiti uvodne kolegije nastave na sveučilištu. Prosječni rezultat na testu za cijelu populaciju bio je (27, 7+/-0, 4)%. To pokazuje da većina učenika napušta srednju školu s niskim razumijevanjem koncepta sile, značajno ispod praga od 60%. Iznad 60 % nalazimo tek 4, 7% učenika u cijelom uzorku. Ako tu situaciju projiciramo na cijelu populaciju, dolazimo do zaključka da ćemo u njoj naći svega oko 600 učenika s donekle zadovoljavajućim konceptualnom razumijevanjem mehanike. To je svakako premala brojka u usporedbi s otprilike 8500 potrebnih kandidata na prirodoslovnim, tehničkim i biomedicinskim fakultetima, na kojima se traži razumijevanje fizike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
119-0091361-1027 - Edukacijska istraživanja u fizici i matematici (Planinić, Maja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Profili:
Željko Jakopović
(autor)
Planinka Pećina
(autor)
Mirko Planinić
(autor)
Ana Sušac
(autor)
Vlado Halusek
(autor)
Maja Planinić
(autor)
Rudolf Krsnik
(autor)
Lana Ivanjek
(autor)