Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 339212

Samopoimanje srednjoškolaca različitog školskog uspjeha


Grozdek, Mateja; Kuterovac Jagodić, Gordana; Zarevski, Predrag
Samopoimanje srednjoškolaca različitog školskog uspjeha // Suvremena psihologija, 10 (2007), 1; 37-54 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 339212 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Samopoimanje srednjoškolaca različitog školskog uspjeha
(Self-concept among high-school students of different academic achievement)

Autori
Grozdek, Mateja ; Kuterovac Jagodić, Gordana ; Zarevski, Predrag

Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 10 (2007), 1; 37-54

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
samopoimanje ; školski uspjeh ; srednjoškolci ; spolne razlike
(self-concept ; academic achievement ; high school students ; gender differences)

Sažetak
Cilj istraživanja bio je provjeriti razlike u samopoimanju među srednjoškolcima različitog školskog uspjeha, spola i vrste škole koju pohađaju (gimnazija ili strukovna škola), te ispitati strukturu samopoimanja učenika različitog školskog uspjeha. Istraživanje je provedeno na 308 učenika (55, 2% učenice) drugih razreda 4 zagrebačke srednje škole prosječne dobi od 16 godina. Sudionici su prema školskom uspjehu svrstani u 3 skupine: “ učenici lošeg školskog uspjeha” (učenici upućeni na popravni ispit ili pali razred, N = 89), “ učenici srednjeg školskog uspjeha” (dovoljan i dobar uspjeh, N = 82) te “ učenici dobrog školskog uspjeha” (školsku su godinu završili s vrlo dobrim i odličnim uspjehom, N = 137). Samopoimanje je procijenjeno Skalom percipirane kompetentnosti (Brajša-Žganec i sur., 2000) nastaloj adaptacijom istoimene skale Harterove (1985) koja mjeri opće samovrednovanje, školsku kompetentnost, socijalno prihvaćanje, tjelesni izgled, sportsku kompetentnost i regulaciju ponašanja. Vrlo dobri i odlični učenici sebe doživljavaju značajno školski kompetentnijima u odnosu na druge dvije skupine učenika. Učenici najslabijeg školskog uspjeha, u odnosu na dvije skupine učenika, drže i kako su slabiji u regulaciji ponašanja. Utvrđene su značajne spolne razlike na dimenzijama regulacije ponašanja (na kojoj djevojke ostvaruju više rezultate) i sportske kompetentnosti i tjelesnog izgleda (na kojima mladići postižu više rezultate). Vrsta škole koja se pohađa u interakciji sa školskim uspjehom vezana je uz neke aspekte samopoimanja, osobito školske kompetentnosti i tjelesnog izgleda. Utvrđene su i strukturalne razlike u samopoimanju kod učenika različite školske uspješnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
MZOS-130-1301683-1400 - Ličnost roditelja i roditeljstvo tijekom tranzicije djeteta u adolescenciju (Keresteš, Gordana, MZOS ) ( CroRIS)
MZOS-130-1301683-1417 - Promjene ličnosti i kognitivnih procesa u starijoj dobi (Zarevski, Predrag, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Citiraj ovu publikaciju:

Grozdek, Mateja; Kuterovac Jagodić, Gordana; Zarevski, Predrag
Samopoimanje srednjoškolaca različitog školskog uspjeha // Suvremena psihologija, 10 (2007), 1; 37-54 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Grozdek, M., Kuterovac Jagodić, G. & Zarevski, P. (2007) Samopoimanje srednjoškolaca različitog školskog uspjeha. Suvremena psihologija, 10 (1), 37-54.
@article{article, author = {Grozdek, Mateja and Kuterovac Jagodi\'{c}, Gordana and Zarevski, Predrag}, year = {2007}, pages = {37-54}, keywords = {samopoimanje, \v{s}kolski uspjeh, srednjo\v{s}kolci, spolne razlike}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {10}, number = {1}, issn = {1331-9264}, title = {Samopoimanje srednjo\v{s}kolaca razli\v{c}itog \v{s}kolskog uspjeha}, keyword = {samopoimanje, \v{s}kolski uspjeh, srednjo\v{s}kolci, spolne razlike} }
@article{article, author = {Grozdek, Mateja and Kuterovac Jagodi\'{c}, Gordana and Zarevski, Predrag}, year = {2007}, pages = {37-54}, keywords = {self-concept, academic achievement, high school students, gender differences}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {10}, number = {1}, issn = {1331-9264}, title = {Self-concept among high-school students of different academic achievement}, keyword = {self-concept, academic achievement, high school students, gender differences} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • PsychINFO
  • Sociological Abstracts
  • CSA - Social Science Collection





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font