Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 336786

Proces upravljanja kategorijama proizvoda (Category Management)u maloprodaji na primjeru "Konzuma" d.d.


Dujak, Davor
Proces upravljanja kategorijama proizvoda (Category Management)u maloprodaji na primjeru "Konzuma" d.d., 2008., magistarski rad, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek


CROSBI ID: 336786 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Proces upravljanja kategorijama proizvoda (Category Management)u maloprodaji na primjeru "Konzuma" d.d.
(Category Management Process in Retail Trade - Example of Konzum Inc.)

Autori
Dujak, Davor

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Ekonomski fakultet u Osijeku

Mjesto
Osijek

Datum
30.04

Godina
2008

Stranica
220

Mentor
Segetlija, Zdenko

Ključne riječi
category management; maloprodaja; asortiman; upravljanje prostorom
(category management; retail trade; assortment; space management)

Sažetak
Magistarski rad koncipiran je na jasnom razgraničenju teorijskih spoznaja i istraživanja praktičnog primjera procesa category managementa u maloprodaji. Pri tome se posebna pozornost pridaje novostima u analitičkom pristupu pri odabiru asortimana i upravljanju prostorom koje u maloprodaju uvodi category management. Okosnicu metoda korištenih u radu čine metoda studije slučaja i metoda dubinskog intervjua, a koriste se još i metode analize, kompilacije, modeliranja i grafičkog prikazivanja, kao i deduktivna metoda, metoda komparacije i metoda sinteze. Category management se manifestira kroz provedbu category management procesa. Ovaj proces u svojoj provedbi može varirati, ali se najčešće kreće od spoznaje o osam temeljnih faza category management procesa. Tijekom procesa category managementa asortiman trgovinskog gospodarskog subjekta razvrstava se u kategorije – grupe proizvoda kreirane prema načinu na koji kupac zadovoljava određenu potrebu ili povezanu grupu potreba. Svakoj kategoriji pridaje se uloga koju će imati u asortimanu, procjenjuju se i analiziraju njezine prednosti i nedostaci, te postavljaju mjerila i ciljevi. Slijedi određivanje strategija za svaku kategoriju, te taktika za operativnu provedbu istih. Nakon toga se kreće u implementaciju koju prati kontrola učinjenog. Na primjeru hrvatskog maloprodajnog lanca Konzum d.d. prikazana je implementacija procesa category managementa u maloprodajno poslovanje jednog trgovinskog gospodarskog subjekta. Dvije su osnovne novine koje maloprodaji donosi category management, a koje su uočljive na primjeru implementacije u Konzum. Prvo, to je prebacivanje fokusa s odjela i brandova na kategorije koje postaju poslovne jedinice kojima upravljaju category manageri i njihovi timovi. Kao druga posebnost category managementa javlja se znatno veća usmjerenost na probleme odabira asortimana kategorije i dodjeljivanja prostora pojedinom artiklu iz asortimana kategorije. Uočava se i upotreba nekih novih tehnologija i softverskih rješenja koji olakšavaju odluke vezane uz asortiman i količinu prostora. Magistarski rad daje značajan doprinos za sve trgovinske gospodarske subjekte (a u manjem dijelu i za proizvodne) u boljem metodološkom shvaćanju aktivnosti u svim fazama category management procesa, a ponajviše u aktivnostima određivanja asortimana i njegovog pozicioniranja u prostoru.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
010-0000000-3353 - Maloprodaja u vrijednosnom lancu hrane (Segetlija, Zdenko, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Zdenko Segetlija (mentor)

Avatar Url Davor Dujak (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Dujak, Davor
Proces upravljanja kategorijama proizvoda (Category Management)u maloprodaji na primjeru "Konzuma" d.d., 2008., magistarski rad, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek
Dujak, D. (2008) 'Proces upravljanja kategorijama proizvoda (Category Management)u maloprodaji na primjeru "Konzuma" d.d.', magistarski rad, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Dujak, Davor}, year = {2008}, pages = {220}, keywords = {category management, maloprodaja, asortiman, upravljanje prostorom}, title = {Proces upravljanja kategorijama proizvoda (Category Management)u maloprodaji na primjeru "Konzuma" d.d.}, keyword = {category management, maloprodaja, asortiman, upravljanje prostorom}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Dujak, Davor}, year = {2008}, pages = {220}, keywords = {category management, retail trade, assortment, space management}, title = {Category Management Process in Retail Trade - Example of Konzum Inc.}, keyword = {category management, retail trade, assortment, space management}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font