Pregled bibliografske jedinice broj: 336786
Proces upravljanja kategorijama proizvoda (Category Management)u maloprodaji na primjeru "Konzuma" d.d.
Proces upravljanja kategorijama proizvoda (Category Management)u maloprodaji na primjeru "Konzuma" d.d., 2008., magistarski rad, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 336786 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Proces upravljanja kategorijama proizvoda (Category Management)u maloprodaji na primjeru "Konzuma" d.d.
(Category Management Process in Retail Trade - Example of Konzum Inc.)
Autori
Dujak, Davor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
30.04
Godina
2008
Stranica
220
Mentor
Segetlija, Zdenko
Ključne riječi
category management; maloprodaja; asortiman; upravljanje prostorom
(category management; retail trade; assortment; space management)
Sažetak
Magistarski rad koncipiran je na jasnom razgraničenju teorijskih spoznaja i istraživanja praktičnog primjera procesa category managementa u maloprodaji. Pri tome se posebna pozornost pridaje novostima u analitičkom pristupu pri odabiru asortimana i upravljanju prostorom koje u maloprodaju uvodi category management. Okosnicu metoda korištenih u radu čine metoda studije slučaja i metoda dubinskog intervjua, a koriste se još i metode analize, kompilacije, modeliranja i grafičkog prikazivanja, kao i deduktivna metoda, metoda komparacije i metoda sinteze. Category management se manifestira kroz provedbu category management procesa. Ovaj proces u svojoj provedbi može varirati, ali se najčešće kreće od spoznaje o osam temeljnih faza category management procesa. Tijekom procesa category managementa asortiman trgovinskog gospodarskog subjekta razvrstava se u kategorije – grupe proizvoda kreirane prema načinu na koji kupac zadovoljava određenu potrebu ili povezanu grupu potreba. Svakoj kategoriji pridaje se uloga koju će imati u asortimanu, procjenjuju se i analiziraju njezine prednosti i nedostaci, te postavljaju mjerila i ciljevi. Slijedi određivanje strategija za svaku kategoriju, te taktika za operativnu provedbu istih. Nakon toga se kreće u implementaciju koju prati kontrola učinjenog. Na primjeru hrvatskog maloprodajnog lanca Konzum d.d. prikazana je implementacija procesa category managementa u maloprodajno poslovanje jednog trgovinskog gospodarskog subjekta. Dvije su osnovne novine koje maloprodaji donosi category management, a koje su uočljive na primjeru implementacije u Konzum. Prvo, to je prebacivanje fokusa s odjela i brandova na kategorije koje postaju poslovne jedinice kojima upravljaju category manageri i njihovi timovi. Kao druga posebnost category managementa javlja se znatno veća usmjerenost na probleme odabira asortimana kategorije i dodjeljivanja prostora pojedinom artiklu iz asortimana kategorije. Uočava se i upotreba nekih novih tehnologija i softverskih rješenja koji olakšavaju odluke vezane uz asortiman i količinu prostora. Magistarski rad daje značajan doprinos za sve trgovinske gospodarske subjekte (a u manjem dijelu i za proizvodne) u boljem metodološkom shvaćanju aktivnosti u svim fazama category management procesa, a ponajviše u aktivnostima određivanja asortimana i njegovog pozicioniranja u prostoru.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
010-0000000-3353 - Maloprodaja u vrijednosnom lancu hrane (Segetlija, Zdenko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek