Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 336768

Prilog za povijest lučko-trgovačkog i željezničkog prometa Šibenika od 1921. do 1941. godine


Blažević, Milivoj
Prilog za povijest lučko-trgovačkog i željezničkog prometa Šibenika od 1921. do 1941. godine // Radovi Zavoda za povijesne znanosti HAZU u Zadru, 49 (2007), 583-643 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 336768 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prilog za povijest lučko-trgovačkog i željezničkog prometa Šibenika od 1921. do 1941. godine
(A Contribution to the History of the Harbor-Merchant and Railroad Traffic Šibenik from 1921 to 1941)

Autori
Blažević, Milivoj

Izvornik
Radovi Zavoda za povijesne znanosti HAZU u Zadru (1330-0474) 49 (2007); 583-643

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
Šibenik ; šibenska luka ; željeznica ; geopolitika ; trgovina i promet ; industrija ; operativne obale i skladišta ; Šipad ; SUFID ; Vrulje ; Dobrik i Rogač ; Trgovačko industrijsko-obrtnička komora
(Šibeni ; Šibenik habor ; railway ; geopolitics ; trade and transportation ; industry ; operative harbor and storage place ; Šipad ; SUFID ; Vrelju ; Dobrik and Rogač ; Trade industrial-craft chamber)

Sažetak
Geostrateški značaj Šibenika omogućio je razdoblje od nekoliko godina snažnijeg razvoja do početka gospodarske krize 1929. godine. U tom pogledu Šibenik je bio emporij za viškove roba i sirovina iz zaleđa države i dijela zemalja centralne Europe. Drvna građa, ugljen, boksit, aluminij, gips, cijanamid i drugi proizvodi kemijske industrije, kao i viškovi poljoprivrednih proizvoda (vino, ulje) bili su od velikog značaja za izvozne rezultate lučkog prometa. Nedostatak sveobuhvatne brige Kraljevine Jugoslavije za pomorsku tradiciju, značaj dalmatinskih luka i industriju općenito, prouzrokovao je da grad, unatoč velikim mogućnostima svoje infrastrukture, nije razvio složenije oblike lučko-prometnog gospodarstva. Strani kapital sudjelovao je većinom u iskorištavanju sirovinske baze ovog podneblja i nije utjecao na razvoj tehnologije koja bi omogućila znatnije unapređenje industrijske proizvodnje. Nepostojanje gospodarske strategije i političke nesuglasice različitih protagonista kao nositelja općeg razvoja bili su uzrokom samoodrživog razvoja i sporog trenda porasta općeg standarda i organizacije komunalnog sustava. Težački element grada i pokraj svih industrijsko-obrtničkih inovacija i napretka pretežno je pružao opći ton partikularnih interesa skromnog poljoprivrednog i prometno-trgovačkog razvoja. Od sredine 30-ih godina u tom pogledu Šibenik dijeli sudbinu čitave Dalmacije sve do početka Drugog svjetskog rata, 1941. godine. Pronađeni arhivski izvori, do sada nepoznati i neistraženi, omogućili su da se prvi put predstavi ova tematika za navedeno razdoblje u kojemu je Šibenik imao veoma značajnu ulogu. U razdoblju kada je Zadar bio izvan okvira matične države, Šibenik je preuzeo mnoge funkcije centra sjeverne Dalmacije i uz Split, koji je do 1941. godine doživio snažniji razvoj, bio je središte dobrog dijela prekomorskog izvoza i prometa kako prema Italiji i drugim sredozemnim zemljama, tako i prema V. Britaniji, Nizozemskoj, Njemačkoj i SAD-u.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Povijest



POVEZANOST RADA


Projekti:
MZOS-101-0000000-3131 - Istraživanja prošlosti južne Hrvatske (Brković, Milko, MZOS ) ( CroRIS)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Blažević, Milivoj
Prilog za povijest lučko-trgovačkog i željezničkog prometa Šibenika od 1921. do 1941. godine // Radovi Zavoda za povijesne znanosti HAZU u Zadru, 49 (2007), 583-643 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Blažević, M. (2007) Prilog za povijest lučko-trgovačkog i željezničkog prometa Šibenika od 1921. do 1941. godine. Radovi Zavoda za povijesne znanosti HAZU u Zadru, 49, 583-643.
@article{article, author = {Bla\v{z}evi\'{c}, Milivoj}, year = {2007}, pages = {583-643}, keywords = {\v{S}ibenik, \v{s}ibenska luka, \v{z}eljeznica, geopolitika, trgovina i promet, industrija, operativne obale i skladi\v{s}ta, \v{S}ipad, SUFID, Vrulje, Dobrik i Roga\v{c}, Trgova\v{c}ko industrijsko-obrtni\v{c}ka komora}, journal = {Radovi Zavoda za povijesne znanosti HAZU u Zadru}, volume = {49}, issn = {1330-0474}, title = {Prilog za povijest lu\v{c}ko-trgova\v{c}kog i \v{z}eljezni\v{c}kog prometa \v{S}ibenika od 1921. do 1941. godine}, keyword = {\v{S}ibenik, \v{s}ibenska luka, \v{z}eljeznica, geopolitika, trgovina i promet, industrija, operativne obale i skladi\v{s}ta, \v{S}ipad, SUFID, Vrulje, Dobrik i Roga\v{c}, Trgova\v{c}ko industrijsko-obrtni\v{c}ka komora} }
@article{article, author = {Bla\v{z}evi\'{c}, Milivoj}, year = {2007}, pages = {583-643}, keywords = {\v{S}ibeni, \v{S}ibenik habor, railway, geopolitics, trade and transportation, industry, operative harbor and storage place, \v{S}ipad, SUFID, Vrelju, Dobrik and Roga\v{c}, Trade industrial-craft chamber}, journal = {Radovi Zavoda za povijesne znanosti HAZU u Zadru}, volume = {49}, issn = {1330-0474}, title = {A Contribution to the History of the Harbor-Merchant and Railroad Traffic \v{S}ibenik from 1921 to 1941}, keyword = {\v{S}ibeni, \v{S}ibenik habor, railway, geopolitics, trade and transportation, industry, operative harbor and storage place, \v{S}ipad, SUFID, Vrelju, Dobrik and Roga\v{c}, Trade industrial-craft chamber} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Arts & Humanities Citation Index (A&HCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Historical Abstracts
  • History and Life
  • Sociological Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font