Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 336099

Vrednovanje kvalitete nastave u visokom školstvu - samoprocjene nastavnika


Hohnjec, Dunja; Tonković, Maša; Ljubotina, Damir
Vrednovanje kvalitete nastave u visokom školstvu - samoprocjene nastavnika // 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja / Keresteš, Gordana ; Brković, Irma ; Butković, Ana (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2007. str. 98-98 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 336099 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vrednovanje kvalitete nastave u visokom školstvu - samoprocjene nastavnika
(Quality evaluation of teaching in higher education - teachers self-ratings)

Autori
Hohnjec, Dunja ; Tonković, Maša ; Ljubotina, Damir

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
18. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja / Keresteš, Gordana ; Brković, Irma ; Butković, Ana - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2007, 98-98

ISBN
978-953-175-302-9

Skup
18. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.12.2007. - 15.12.2007

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
kvaliteta nastave; evaluacija; visoko školstvo
(teaching quality; evaluation; higher education)

Sažetak
Istraživanja pokazuju da se za vrednovanje kvalitete nastave koriste različite metode istraživanja koje nisu jednako pouzdane niti učinkovite za razne segmente vrednovanja nastavnog procesa. Cilj ovog rada je usporediti dvije metode vrednovanja kvalitete nastave, samoprocjene nastavnika i procjene studenata. Podaci su prikupljeni u okviru Studentske ankete za procjenu rada nastavnika i izvedbu kolegija i On line ankete za samoprocjenu nastavnika u ljetnom semestru 2005/2006., na Sveučilištu u Zagrebu. Studentske procjene nastavnika odnose se na 3 dimenzije: stručnost, izvedbu nastave i odnos sa studentima, dok su nastavnici, osim uvjeta u kojima se kolegij izvodi, vrednovali i vlastiti rad kroz dvije dimenzije: izvedbu nastave i odnos sa studentima. Na pitanjima otvorenog tipa prikupljeni su i komentari o izvedbi nastave. Rezultati se temelje na procjenama i samoprocjenama 198 nastavnika s 25 fakulteta. Usporedba samoprocjena nastavnika i procjena istih nastavnika od strane studenata govori o niskoj, ali značajnoj povezanosti te dvije metode. Pearsonov koefi cijent korelacije iznosi r=0, 27 ; p<0, 01 za aspekt izvedbe nastave, te r=0, 28 ; p<0, 01 za odnos sa studentima. Kvalitativna analiza odgovora studenata i nastavnika ukazuje na relativno visok stupanj slaganja nastavničkih i studentskih viđenja kvalitete nastave na Sveučilištu u Zagrebu. Kao osnovni problemi u izvedbi nastave navode se prevelik broj studenata u grupama, te nedostatak suvremenih nastavnih pomagala i tehničkih uvjeta za izvođenje nastave. Za potpuniju sliku o kvaliteti nastave u visokom školstvu, potrebno je uključiti i druge indikatore kvalitete, kao što su ishod nastavnog procesa, težina kolegija, mišljenje poslodavaca o diplomantima, anketa za diplomirane studente i druge.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301683-1402 - Mjerenje latentnih psiholoških svojstava: Dispozicije i procesi ličnosti (Buško, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Citiraj ovu publikaciju:

Hohnjec, Dunja; Tonković, Maša; Ljubotina, Damir
Vrednovanje kvalitete nastave u visokom školstvu - samoprocjene nastavnika // 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja / Keresteš, Gordana ; Brković, Irma ; Butković, Ana (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2007. str. 98-98 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Hohnjec, D., Tonković, M. & Ljubotina, D. (2007) Vrednovanje kvalitete nastave u visokom školstvu - samoprocjene nastavnika. U: Keresteš, G., Brković, I. & Butković, A. (ur.)18. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja.
@article{article, author = {Hohnjec, Dunja and Tonkovi\'{c}, Ma\v{s}a and Ljubotina, Damir}, year = {2007}, pages = {98-98}, keywords = {kvaliteta nastave, evaluacija, visoko \v{s}kolstvo}, isbn = {978-953-175-302-9}, title = {Vrednovanje kvalitete nastave u visokom \v{s}kolstvu - samoprocjene nastavnika}, keyword = {kvaliteta nastave, evaluacija, visoko \v{s}kolstvo}, publisher = {Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Hohnjec, Dunja and Tonkovi\'{c}, Ma\v{s}a and Ljubotina, Damir}, year = {2007}, pages = {98-98}, keywords = {teaching quality, evaluation, higher education}, isbn = {978-953-175-302-9}, title = {Quality evaluation of teaching in higher education - teachers self-ratings}, keyword = {teaching quality, evaluation, higher education}, publisher = {Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font