Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 335058

Jezik reklama u hrvatskom tisku triju stoljeća (19., 20. i 21.)


Rišner, Vlasta; Ižaković, Maja
Jezik reklama u hrvatskom tisku triju stoljeća (19., 20. i 21.) // Riječki filološki dani 7 / Konestra Srdoč, Ines ; Vranić, Silvana (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2008. str. 611-628


CROSBI ID: 335058 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Jezik reklama u hrvatskom tisku triju stoljeća (19., 20. i 21.)
(Newspapers in the Past Three Centuries (19th, 20th and 21st))

Autori
Rišner, Vlasta ; Ižaković, Maja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Riječki filološki dani 7

Urednik/ci
Konestra Srdoč, Ines ; Vranić, Silvana

Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Grad
Rijeka

Godina
2008

Raspon stranica
611-628

ISBN
978-953-6104-64-2

Ključne riječi
jezik reklama, jezik oglasa, funkcionalni stilovi, novine
(language of advertisements, functional styles, newspapers)

Sažetak
U radu se opisuje ustrojstvo i jezik reklama 19., 20. i početka 21. stoljeća. Pri tom se pripadnost reklama određenomu funkcionalnomu stilu povezuje s vremenom njihova nastanka ; reklamni oglasi iz 19. stoljeća pripadaju administrativnomu stilu, a početkom 20. stoljeća počinje odstupanje od temeljnih načela i obilježja toga stila. Vrhuncem su odstupanja suvremene reklame u kojima su zastupljene mnogobrojne stilske figure i riječi iz svih jezičnih slojeva ; žargonizmi, kolokvijalizmi, arhaizmi, novotvorenice, prilagođene i neprilagođene strane riječi. Jezik reklama s kraja 20. i početka 21. stoljeća često odstupa od svake norme te pripada razgovornom, ali i književnoumjetničkom stilu. Uz pripadnost određenom funkcionalnom stilu, u radu se opisuju i neka pravopisna i sintaktička obilježja jezika reklama triju stoljeća.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
122-1222665-2667 - Jezik i stil zavičajne periodike (Rišner, Vlasta, MZOS ) ( CroRIS)
245-1222665-2666 - Hrvatski jezik- prostor nacionalnog identiteta u dvojezičnim zajednicama (Vodopija, Irena, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Maja Glušac (autor)

Avatar Url Vlasta Rišner (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Rišner, Vlasta; Ižaković, Maja
Jezik reklama u hrvatskom tisku triju stoljeća (19., 20. i 21.) // Riječki filološki dani 7 / Konestra Srdoč, Ines ; Vranić, Silvana (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2008. str. 611-628
Rišner, V. & Ižaković, M. (2008) Jezik reklama u hrvatskom tisku triju stoljeća (19., 20. i 21.). U: Konestra Srdoč, I. & Vranić, S. (ur.) Riječki filološki dani 7. Rijeka, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, str. 611-628.
@inbook{inbook, author = {Ri\v{s}ner, Vlasta and I\v{z}akovi\'{c}, Maja}, year = {2008}, pages = {611-628}, keywords = {jezik reklama, jezik oglasa, funkcionalni stilovi, novine}, isbn = {978-953-6104-64-2}, title = {Jezik reklama u hrvatskom tisku triju stolje\'{c}a (19., 20. i 21.)}, keyword = {jezik reklama, jezik oglasa, funkcionalni stilovi, novine}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }
@inbook{inbook, author = {Ri\v{s}ner, Vlasta and I\v{z}akovi\'{c}, Maja}, year = {2008}, pages = {611-628}, keywords = {language of advertisements, functional styles, newspapers}, isbn = {978-953-6104-64-2}, title = {Newspapers in the Past Three Centuries (19th, 20th and 21st)}, keyword = {language of advertisements, functional styles, newspapers}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font