Pregled bibliografske jedinice broj: 330789
Intelektualne, obrazovne i socijalne funkcije školske djece i adolescenata s operiranom prirođenom srčanom manom
Intelektualne, obrazovne i socijalne funkcije školske djece i adolescenata s operiranom prirođenom srčanom manom // 4. poslijediplomski tečaj stalnom medicinskog usavršavanja I. kategorije "Sekundarna prevencija u pedijatriji" : zbornik radova / Aberle, Neda (ur.).
Slavonski Brod, 2007. str. 32-42 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 330789 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Intelektualne, obrazovne i socijalne funkcije školske djece i adolescenata s operiranom prirođenom srčanom manom
(Intelectual, educational and social functions of school age children and adolescents with operated congenital heart defect)
Autori
Carin, Ranka ; Malčić, Ivan ; Ivandić, Željko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
4. poslijediplomski tečaj stalnom medicinskog usavršavanja I. kategorije "Sekundarna prevencija u pedijatriji" : zbornik radova
/ Aberle, Neda - Slavonski Brod, 2007, 32-42
Skup
Poslijediplomski tečaj stalnom medicinskog usavršavanja I. kategorije "Sekundarna prevencija u pedijatriji" (4 ; 2007)
Mjesto i datum
Slavonski Brod, Hrvatska, 16.03.2007. - 18.03.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
srčana mana; školsko dijete; intelektualne funkcije; socijalne funkcije
(congenital heart defect; school age child; intelectual function; social function)
Sažetak
S pomoću strukturirane ankete ispitano je 153 djece s prirođenom srčanom manom koja su doživjela školsku dob ili adolescenciju. Iz ankete su isključeni svi bolesnici koji nose prirođenu srčanu manu u sklopu sindromskog oboljenja vezanog uz mentalnu retardaciju. Kontrolnu skupinu činilo je 153 zdrave školske djece i adolescenata koji se po dobi i spolu ne razlikuju od bolesnih ispitanika.Ciljevi istraživanja bili su: utvrditi intelektualni razvoj školske djece i adolescenata s prirođenom srčanom manom, utvrditi socijalnu zrelost takve djece, utvrditi socijalno-ekonomski položaj obitelji u kojoj živi bolesni ispitanik, utvrditi utjecaj bolesti na fizičko i psiho-socijalno funkcioniranje u svakodnevnom životu te usporediti ishode testiranja sa skupinom zdrave djece. Kvocijent inteligencije (QI) djece koja su zbog prirođene srčane mane postali kronični bolesnici statistički se signifikantno razlikovao od QI zdrave djece. Jednako vrijedi za koeficijent socijalne dobi (SD) i kvocijent socijalne zrelosti (SQ). Školski uspjeh kroničnih bolesnika s prirođenom srčanom manom znatno je slabiji u odnosu na skupinu zdravih. Motiviranost kronično bolesnih ispitanika s prirođenom srčanom manom za sudjelovanje u izvanškolskim aktivnostima i druženje s vršnjacima bila je signifikantno manja u odnosu na zdrave vršnjake. Osnovna bolest kronično bolesnog dijeteta mijenja odnose u obitelji. U obiteljima bolesnih ispitanika prisutan je pretjerano zaštitnički odnos Zbog toga su bolesni ispitanici skloniji nesamostalnosti, plačljivosti, povučenosti i potištenosti. Obitelj kronično bolesnog dijeteta s prirođenom srčanom manom ima znatno niži socioekonomski standard zbog bolesti i liječenja. U rješavanju problema kronično bolesne djece s prirođenom srčanom manom nužan je timski rad svih subjekata koji vode brigu o njihovom zdravlju: pedijatara, kardiologa, kardiokirurga, psihologa, socijalnih radnika, fizioterapeuta, medicinskih sestara i roditelja
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
219-0620228-2058 - Utjecaj genetičkih i okolišnih činitelja na razvoj astme u djece (Miškić, Blaženka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Medicinski fakultet, Osijek