Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 325647

Obrazovanje za poduzetnost – perspektiva osnovnoškolskih učitelja i nastavnika


Baranović, Branislava; Domović, Vlatka; Štibrić, Marina
Obrazovanje za poduzetnost – perspektiva osnovnoškolskih učitelja i nastavnika // Sociologija i prostor, 177/178 (2007), 3-4; 339-360 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 325647 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Obrazovanje za poduzetnost – perspektiva osnovnoškolskih učitelja i nastavnika
(Enterprise education – the perspective of teachers in compulsory schools)

Autori
Baranović, Branislava ; Domović, Vlatka ; Štibrić, Marina

Izvornik
Sociologija i prostor (1846-5226) 177/178 (2007), 3-4; 339-360

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
poduzetnička kompetencija; poduzetnost; obvezno obrazovanje; učitelji razredne nastave; predmetni nastavnici; radni staž; nastavne metode; školske aktivnosti
(enterprise education; entrepreneurship competence compulsory education; classroom and subject teachers; length of teachers' experience; teaching methods; school activities)

Sažetak
U tekstu su prikazani rezultati empirijskog istraživanja obrazovanja za poduzetnost u osnovnim školama u Hrvatskoj. U istraživanju se pošlo od šireg određenja poduzetničke kompetencije koje pored ekonomske pismenosti i znanja potrebnih za pokretanje posla obuhvaća osobine ličnosti i vještine potrebne za uspješno djelovanje pojedinca u profesionalnom i širem socijalnom kontekstu. Istraživanje je provedeno 2006. godine na uzorku od 688 učitelja i nastavnika iz 25 osnovnih škola različitih regija Hrvatske. Ciljevi istraživanja bili su utvrditi kako učitelji i nastavnici percipiraju aktivnosti škole i nastavne metode kojima se potiče razvoj poduzetnosti učenika i kako procjenjuju poduzetničke osobine i ponašanje učenika. Također se nastojalo provjeriti postoje li razlike u učiteljskim i nastavničkim percepcijama i procjenama s obzirom na njihovo radno mjesto (rade li kao učitelji ili nastavnici) i duljinu njihovog radnog staža. Rezultati pokazuju da više od polovice učitelja i nastavnika ponekad sudjeluje u organiziranju i izvođenju aktivnosti na nivou škole kojima se potiče poduzetnost učenika. Procjene učitelja općenito su bile više od procjena nastavnika. Zamjetan je trend povećanja uključenosti učitelja i nastavnika u školske aktivnosti i nastavne metode kojima se potiče poduzetnička kompetencija s porastom duljine njihovog radnog staža. Prema procjenama učitelja i nastavnika, obilježja poduzetnosti koja posjeduje najveći broj učenika jesu otvorenost za promjene i nova iskustva, spremnost za suradnju i dogovaranje s vršnjacima, te motivacija za ostvarivanje postignuća. Oko trećine ispitanika procijenila je da ih ima većina ili svi učenici u njihovoj školi, dok je za druge osobine ovaj postotak još manji. Nalazi ukazuju na postojanje potrebe za uvođenjem sustavnog obrazovanja za poduzetnost u obvezno obrazovanje, što implicira izradu njegove jasne koncepcije i nastavnih programa, odnosno kurikuluma.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
100-1001677-0938 - Kompetencije za društvo znanja i razvoj nacionalnog kurikuluma u Hrvatskoj (Baranović, Branislava, MZOS ) ( CroRIS)
227-2271168-1700 - Izrada nacionalnog standarda profesionalnih kompetencija nastavnika (Domović, Vlatka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Baranović, Branislava; Domović, Vlatka; Štibrić, Marina
Obrazovanje za poduzetnost – perspektiva osnovnoškolskih učitelja i nastavnika // Sociologija i prostor, 177/178 (2007), 3-4; 339-360 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Baranović, B., Domović, V. & Štibrić, M. (2007) Obrazovanje za poduzetnost – perspektiva osnovnoškolskih učitelja i nastavnika. Sociologija i prostor, 177/178 (3-4), 339-360.
@article{article, author = {Baranovi\'{c}, Branislava and Domovi\'{c}, Vlatka and \v{S}tibri\'{c}, Marina}, year = {2007}, pages = {339-360}, keywords = {poduzetni\v{c}ka kompetencija, poduzetnost, obvezno obrazovanje, u\v{c}itelji razredne nastave, predmetni nastavnici, radni sta\v{z}, nastavne metode, \v{s}kolske aktivnosti}, journal = {Sociologija i prostor}, volume = {177/178}, number = {3-4}, issn = {1846-5226}, title = {Obrazovanje za poduzetnost and \#8211; perspektiva osnovno\v{s}kolskih u\v{c}itelja i nastavnika}, keyword = {poduzetni\v{c}ka kompetencija, poduzetnost, obvezno obrazovanje, u\v{c}itelji razredne nastave, predmetni nastavnici, radni sta\v{z}, nastavne metode, \v{s}kolske aktivnosti} }
@article{article, author = {Baranovi\'{c}, Branislava and Domovi\'{c}, Vlatka and \v{S}tibri\'{c}, Marina}, year = {2007}, pages = {339-360}, keywords = {enterprise education, entrepreneurship competence compulsory education, classroom and subject teachers, length of teachers' experience, teaching methods, school activities}, journal = {Sociologija i prostor}, volume = {177/178}, number = {3-4}, issn = {1846-5226}, title = {Enterprise education and \#8211; the perspective of teachers in compulsory schools}, keyword = {enterprise education, entrepreneurship competence compulsory education, classroom and subject teachers, length of teachers' experience, teaching methods, school activities} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • AGRICOLA
  • AGRIS International
  • CAB Abstracts
  • Geobase
  • Rural Sociology Abstracts (CAB Abstracts)
  • Sociological Abstracts
  • World Agriculture Economics (CAB Abstracts)
  • Social Scisearch
  • Journal Citation Reports/Social Science Edition
  • GLOBAL HEALTH
  • EDINA





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font