Pregled bibliografske jedinice broj: 325647
Obrazovanje za poduzetnost – perspektiva osnovnoškolskih učitelja i nastavnika
Obrazovanje za poduzetnost – perspektiva osnovnoškolskih učitelja i nastavnika // Sociologija i prostor, 177/178 (2007), 3-4; 339-360 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 325647 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje za poduzetnost – perspektiva osnovnoškolskih učitelja i nastavnika
(Enterprise education – the perspective of teachers in compulsory schools)
Autori
Baranović, Branislava ; Domović, Vlatka ; Štibrić, Marina
Izvornik
Sociologija i prostor (1846-5226) 177/178
(2007), 3-4;
339-360
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
poduzetnička kompetencija; poduzetnost; obvezno obrazovanje; učitelji razredne nastave; predmetni nastavnici; radni staž; nastavne metode; školske aktivnosti
(enterprise education; entrepreneurship competence compulsory education; classroom and subject teachers; length of teachers' experience; teaching methods; school activities)
Sažetak
U tekstu su prikazani rezultati empirijskog istraživanja obrazovanja za poduzetnost u osnovnim školama u Hrvatskoj. U istraživanju se pošlo od šireg određenja poduzetničke kompetencije koje pored ekonomske pismenosti i znanja potrebnih za pokretanje posla obuhvaća osobine ličnosti i vještine potrebne za uspješno djelovanje pojedinca u profesionalnom i širem socijalnom kontekstu. Istraživanje je provedeno 2006. godine na uzorku od 688 učitelja i nastavnika iz 25 osnovnih škola različitih regija Hrvatske. Ciljevi istraživanja bili su utvrditi kako učitelji i nastavnici percipiraju aktivnosti škole i nastavne metode kojima se potiče razvoj poduzetnosti učenika i kako procjenjuju poduzetničke osobine i ponašanje učenika. Također se nastojalo provjeriti postoje li razlike u učiteljskim i nastavničkim percepcijama i procjenama s obzirom na njihovo radno mjesto (rade li kao učitelji ili nastavnici) i duljinu njihovog radnog staža. Rezultati pokazuju da više od polovice učitelja i nastavnika ponekad sudjeluje u organiziranju i izvođenju aktivnosti na nivou škole kojima se potiče poduzetnost učenika. Procjene učitelja općenito su bile više od procjena nastavnika. Zamjetan je trend povećanja uključenosti učitelja i nastavnika u školske aktivnosti i nastavne metode kojima se potiče poduzetnička kompetencija s porastom duljine njihovog radnog staža. Prema procjenama učitelja i nastavnika, obilježja poduzetnosti koja posjeduje najveći broj učenika jesu otvorenost za promjene i nova iskustva, spremnost za suradnju i dogovaranje s vršnjacima, te motivacija za ostvarivanje postignuća. Oko trećine ispitanika procijenila je da ih ima većina ili svi učenici u njihovoj školi, dok je za druge osobine ovaj postotak još manji. Nalazi ukazuju na postojanje potrebe za uvođenjem sustavnog obrazovanja za poduzetnost u obvezno obrazovanje, što implicira izradu njegove jasne koncepcije i nastavnih programa, odnosno kurikuluma.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
100-1001677-0938 - Kompetencije za društvo znanja i razvoj nacionalnog kurikuluma u Hrvatskoj (Baranović, Branislava, MZOS ) ( CroRIS)
227-2271168-1700 - Izrada nacionalnog standarda profesionalnih kompetencija nastavnika (Domović, Vlatka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- AGRICOLA
- AGRIS International
- CAB Abstracts
- Geobase
- Rural Sociology Abstracts (CAB Abstracts)
- Sociological Abstracts
- World Agriculture Economics (CAB Abstracts)
- Social Scisearch
- Journal Citation Reports/Social Science Edition
- GLOBAL HEALTH
- EDINA