Pregled bibliografske jedinice broj: 324503
Evaluacija metoda učenja u košarkaškoj igri
Evaluacija metoda učenja u košarkaškoj igri, 2005., doktorska disertacija, Kineziološki fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 324503 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Evaluacija metoda učenja u košarkaškoj igri
(Evaluation of teaching methods in basketball game)
Autori
Knjaz, Damir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Kineziološki fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
22.04
Godina
2005
Stranica
293
Mentor
Matković, Bojan
Ključne riječi
košarka ; metode učenja ; početnici ; djeca mlađe školske dobi
(basketball ; teaching methods ; beginners - children of youngerage group)
Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio utvrditi efikasnost metoda učenja - analitičke, sintetičke, situacijske, u poduci košarkaške igre. Uzorak ispitanika činilo je 90 dječaka uzrasta od 9 do 10 godina, košarkaških početnika. Proveden je šestomjesečni program rada koji se razlikovao jedino prema navedenim metodama učenja između odabranih podskupina. Procjena efekata pojedinih metoda učenja provedena je uvidom u razvoj motoričkih sposobnosti, specifičnih motoričkih znanja - bazičnih elemenata košarkaške tehnike te uspješnosti u igri. Učinci programa analizirani su jednosmjernom i višesmjernom analizom varijance, a odnosi među varijablama utvrđeni su izračunavanjem korelacija te usporedbom razlika aritmetičkih sredina. Kineziološki program kojemu su bili podvrgnuti ispitanici, uključivao je tri košarkaška treninga tjedno te nastavu tjelesne i zdravstvene kulture. Tijekom trajanja programa došlo je do značajnih pozitivnih promjena, neovisno o metodi učenja u većini testova za procjenu motoričkih sposobnosti (izuzev testova za procjenu repetitivne snage i fleksibilnosti) te u svim testovima za procjenu specifičnih motoričkih znanja. Najveći pomaci kako kod većine elemenata košarkaške tehnike tako i kod uspješnosti u igri uočljivi su uvidom u rezultate grupe koja je trenirala sintetičkom metodom učenja. Analitička metoda pokazala se najprimjenjivijom kod usvajanja složenijih elemenata osnovne košarkaške tehnike, dok su pozitivni efekti situacijske metode bili u principu najmanje izraženi. Prema dobivenim rezultatima i provedenoj analizi može se zaključiti da je za populaciju djece, košarkaških početnika, u procesu učenja košarkaške igre najprimjenjivija sintetička metoda, dok bi se analitička metoda trebala primjenjivati u procesu učenja strukturalno složenih elemenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija