Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 324503

Evaluacija metoda učenja u košarkaškoj igri


Knjaz, Damir
Evaluacija metoda učenja u košarkaškoj igri, 2005., doktorska disertacija, Kineziološki fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 324503 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Evaluacija metoda učenja u košarkaškoj igri
(Evaluation of teaching methods in basketball game)

Autori
Knjaz, Damir

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Kineziološki fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
22.04

Godina
2005

Stranica
293

Mentor
Matković, Bojan

Ključne riječi
košarka ; metode učenja ; početnici ; djeca mlađe školske dobi
(basketball ; teaching methods ; beginners - children of youngerage group)

Sažetak
Cilj je ovog istraživanja bio utvrditi efikasnost metoda učenja - analitičke, sintetičke, situacijske, u poduci košarkaške igre. Uzorak ispitanika činilo je 90 dječaka uzrasta od 9 do 10 godina, košarkaških početnika. Proveden je šestomjesečni program rada koji se razlikovao jedino prema navedenim metodama učenja između odabranih podskupina. Procjena efekata pojedinih metoda učenja provedena je uvidom u razvoj motoričkih sposobnosti, specifičnih motoričkih znanja - bazičnih elemenata košarkaške tehnike te uspješnosti u igri. Učinci programa analizirani su jednosmjernom i višesmjernom analizom varijance, a odnosi među varijablama utvrđeni su izračunavanjem korelacija te usporedbom razlika aritmetičkih sredina. Kineziološki program kojemu su bili podvrgnuti ispitanici, uključivao je tri košarkaška treninga tjedno te nastavu tjelesne i zdravstvene kulture. Tijekom trajanja programa došlo je do značajnih pozitivnih promjena, neovisno o metodi učenja u većini testova za procjenu motoričkih sposobnosti (izuzev testova za procjenu repetitivne snage i fleksibilnosti) te u svim testovima za procjenu specifičnih motoričkih znanja. Najveći pomaci kako kod većine elemenata košarkaške tehnike tako i kod uspješnosti u igri uočljivi su uvidom u rezultate grupe koja je trenirala sintetičkom metodom učenja. Analitička metoda pokazala se najprimjenjivijom kod usvajanja složenijih elemenata osnovne košarkaške tehnike, dok su pozitivni efekti situacijske metode bili u principu najmanje izraženi. Prema dobivenim rezultatima i provedenoj analizi može se zaključiti da je za populaciju djece, košarkaških početnika, u procesu učenja košarkaške igre najprimjenjivija sintetička metoda, dok bi se analitička metoda trebala primjenjivati u procesu učenja strukturalno složenih elemenata.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kineziologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0034205

Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Damir Knjaz (autor)

Avatar Url Bojan Matković (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Knjaz, Damir
Evaluacija metoda učenja u košarkaškoj igri, 2005., doktorska disertacija, Kineziološki fakultet, Zagreb
Knjaz, D. (2005) 'Evaluacija metoda učenja u košarkaškoj igri', doktorska disertacija, Kineziološki fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Knjaz, Damir}, year = {2005}, pages = {293}, keywords = {ko\v{s}arka, metode u\v{c}enja, po\v{c}etnici, djeca mla\dje \v{s}kolske dobi}, title = {Evaluacija metoda u\v{c}enja u ko\v{s}arka\v{s}koj igri}, keyword = {ko\v{s}arka, metode u\v{c}enja, po\v{c}etnici, djeca mla\dje \v{s}kolske dobi}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Knjaz, Damir}, year = {2005}, pages = {293}, keywords = {basketball, teaching methods, beginners - children of youngerage group}, title = {Evaluation of teaching methods in basketball game}, keyword = {basketball, teaching methods, beginners - children of youngerage group}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font