Pregled bibliografske jedinice broj: 323967
Suočavanje učenika s akademskim i interpersonalnim stresnim situacijama: provjera međusituacijske stabilnosti strategija suočavanja
Suočavanje učenika s akademskim i interpersonalnim stresnim situacijama: provjera međusituacijske stabilnosti strategija suočavanja // Psihologijske teme (Psychological Topics), 1 (2006), 25-58 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 323967 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suočavanje učenika s akademskim i interpersonalnim stresnim situacijama: provjera međusituacijske stabilnosti strategija suočavanja
(Students Coping with Academic and Interpersonal Stressors: Testing Cross-Situational Stability of Coping Strategies)
Autori
Lončarić, Darko
Izvornik
Psihologijske teme (Psychological Topics) (1332-0742) 1
(2006);
25-58
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Stres; Suočavanje; Loša ocjena; Interpersonalni sukob
(Stress; Coping; Bad grade; Interpersonal conflict)
Sažetak
Istraživanje stabilnosti suočavanja sa stresom u različitim stresnim situacijama usko je vezano uz još uvijek aktualnu znanstvenu raspravu o određenju suočavanja kao stabilnoga stila ili promjenjive strategije. Pregledom dosadašnjih istraživanja može se pretpostaviti da različiti modeli stresa i suočavanja nisu podjednako primjenjivi na objašnjenje stabilnosti svih dimenzija suočavanja i da istraživanja provedena na djeci i adolescentima nisu obuhvatila sve pokazatelje stabilnosti suočavanja (poput stabilnosti faktorske strukture upitnika). Osnovni su zadaci provedenoga istraživanja bili: konstruirati usporedive skale suočavanja s dobivanjem loše ocjene i interpersonalnim sukobom, utvrditi situacijsku stabilnost suočavanja provjerom stabilnosti faktorske strukture skala i provjeriti stupanj povezanosti strategija suočavanja u navedenim stresnim situacijama. U svim su fazama istraživanja (predistraživanje, konstrukcija skala i istraživanje stabilnosti suočavanja) sudjelovale učenice (N=702) i učenici (N=761) od 5. do 8. razreda osnovne škole. Rezultati su pokazali da se faktorska struktura skala suočavanja mijenja primjenom skale na različite stresne situacije. Korelacije faktorskih bodova i rezultata skala suočavanja ukazuju na to da najviši stupanj stabilnosti pokazuju burne emocionalne i neprimjerene reakcije i udaljavanje od problema, dok najniži stupanj stabilnosti pokazuje usmjerenost na izvor i rješavanje problema. Rezultati su komentirani u kontekstu nalaza prethodnih istraživanja, dominantnih teorijskih pristupa stresu i suočavanju te metodoloških specifičnosti ovoga rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Psychological Abstracts
- Sociological Abstracts