Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 323967

Suočavanje učenika s akademskim i interpersonalnim stresnim situacijama: provjera međusituacijske stabilnosti strategija suočavanja


Lončarić, Darko
Suočavanje učenika s akademskim i interpersonalnim stresnim situacijama: provjera međusituacijske stabilnosti strategija suočavanja // Psihologijske teme (Psychological Topics), 1 (2006), 25-58 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 323967 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Suočavanje učenika s akademskim i interpersonalnim stresnim situacijama: provjera međusituacijske stabilnosti strategija suočavanja
(Students Coping with Academic and Interpersonal Stressors: Testing Cross-Situational Stability of Coping Strategies)

Autori
Lončarić, Darko

Izvornik
Psihologijske teme (Psychological Topics) (1332-0742) 1 (2006); 25-58

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Stres; Suočavanje; Loša ocjena; Interpersonalni sukob
(Stress; Coping; Bad grade; Interpersonal conflict)

Sažetak
Istraživanje stabilnosti suočavanja sa stresom u različitim stresnim situacijama usko je vezano uz još uvijek aktualnu znanstvenu raspravu o određenju suočavanja kao stabilnoga stila ili promjenjive strategije. Pregledom dosadašnjih istraživanja može se pretpostaviti da različiti modeli stresa i suočavanja nisu podjednako primjenjivi na objašnjenje stabilnosti svih dimenzija suočavanja i da istraživanja provedena na djeci i adolescentima nisu obuhvatila sve pokazatelje stabilnosti suočavanja (poput stabilnosti faktorske strukture upitnika). Osnovni su zadaci provedenoga istraživanja bili: konstruirati usporedive skale suočavanja s dobivanjem loše ocjene i interpersonalnim sukobom, utvrditi situacijsku stabilnost suočavanja provjerom stabilnosti faktorske strukture skala i provjeriti stupanj povezanosti strategija suočavanja u navedenim stresnim situacijama. U svim su fazama istraživanja (predistraživanje, konstrukcija skala i istraživanje stabilnosti suočavanja) sudjelovale učenice (N=702) i učenici (N=761) od 5. do 8. razreda osnovne škole. Rezultati su pokazali da se faktorska struktura skala suočavanja mijenja primjenom skale na različite stresne situacije. Korelacije faktorskih bodova i rezultata skala suočavanja ukazuju na to da najviši stupanj stabilnosti pokazuju burne emocionalne i neprimjerene reakcije i udaljavanje od problema, dok najniži stupanj stabilnosti pokazuje usmjerenost na izvor i rješavanje problema. Rezultati su komentirani u kontekstu nalaza prethodnih istraživanja, dominantnih teorijskih pristupa stresu i suočavanju te metodoloških specifičnosti ovoga rada.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Darko Lončarić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Lončarić, Darko
Suočavanje učenika s akademskim i interpersonalnim stresnim situacijama: provjera međusituacijske stabilnosti strategija suočavanja // Psihologijske teme (Psychological Topics), 1 (2006), 25-58 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Lončarić, D. (2006) Suočavanje učenika s akademskim i interpersonalnim stresnim situacijama: provjera međusituacijske stabilnosti strategija suočavanja. Psihologijske teme (Psychological Topics), 1, 25-58.
@article{article, author = {Lon\v{c}ari\'{c}, Darko}, year = {2006}, pages = {25-58}, keywords = {Stres, Suo\v{c}avanje, Lo\v{s}a ocjena, Interpersonalni sukob}, journal = {Psihologijske teme (Psychological Topics)}, volume = {1}, issn = {1332-0742}, title = {Suo\v{c}avanje u\v{c}enika s akademskim i interpersonalnim stresnim situacijama: provjera me\djusituacijske stabilnosti strategija suo\v{c}avanja}, keyword = {Stres, Suo\v{c}avanje, Lo\v{s}a ocjena, Interpersonalni sukob} }
@article{article, author = {Lon\v{c}ari\'{c}, Darko}, year = {2006}, pages = {25-58}, keywords = {Stress, Coping, Bad grade, Interpersonal conflict}, journal = {Psihologijske teme (Psychological Topics)}, volume = {1}, issn = {1332-0742}, title = {Students Coping with Academic and Interpersonal Stressors: Testing Cross-Situational Stability of Coping Strategies}, keyword = {Stress, Coping, Bad grade, Interpersonal conflict} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Psychological Abstracts
  • Sociological Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font