Pregled bibliografske jedinice broj: 323271
Odgojni postupci roditelja i međusobne razlike
Odgojni postupci roditelja i međusobne razlike // Školski vjesnik, 56 (2007), 4; 487-503 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 323271 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgojni postupci roditelja i međusobne razlike
(Parental Upbringing Stiles and Their Differences)
Autori
Petani, Rozana
Izvornik
Školski vjesnik (0037-654X) 56
(2007), 4;
487-503
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
obitelj; roditeljstvo; roditeljska uloga; odgojni postupci; odgojni stilovi
(family; parenthood; parental role; procedures in raising child; upbringing stiles)
Sažetak
U obitelji se ostvaruju mnoge zadaće, koje joj pridaju veliku ljudsku i pedagošku odgovornost, a roditelji upravo svojim postupcima mogu motivirati ili obeshrabriti dijete na određeno ponašanje. Obiteljska sredina je najprirodnija i djetetu najbliskija. Ona utječe na čovjeka tijekom njegova čitavog života. Kako će se pojedini roditelj u svojoj obitelji ponašati, ovisi o čitavom nizu faktora, ali nedvojbeno je da roditeljski odgojni postupci utječu na cjelokupni razvoj pojedinca. Odgojni postupci roditelja razlikuju se s obzirom na to kakva pravila postavljaju, kako ih provode, pružaju li djeci potporu, potiču li djecu u razvoju i sl. Od temeljnog je značenja da se djeca osjećaju voljenima i prihvaćenima, no ona moraju razumjeti pravila ponašanja te vjerovati da će njihovi roditelji zahtijevati da ih se slijedi. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi preferenciju odgojnih postupaka roditelja s obzirom na spol, zaposlenost i školsku spremu. Na uzorku od 407 roditelja djece od 3 do 10 godina primijenjena je skala stavova prema odgojnim postupcima grupiranih u tri faktora: autokratski, permisivni i demokratski odgojni postupci. Statistički značajna razlika pokazala se u stavovima prema odgojnim postupcima, i to s obzirom na zaposlenost i školsku spremu ispitanika. S obzirom na to da su roditeljski stavovi značajan čimbenik u stvaranju obiteljskog okruženja u kojem se roditelji služe različitim odgojnim postupcima, podatci dobiveni u ovom istraživanju mogli bi poslužiti pri izradi različitih programa pedagoškog obrazovanja roditelja, koji bi bili namijenjeni upravo podizanju razine informiranosti o djetetovu razvoju i obrazovanju roditelja za odabir najboljih odgojnih postupaka za djetetov nesmetan razvoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu
Profili:
Rozana Petani
(autor)