Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 323147

PRIMJENA MARKETINGA U JEDINICAMA LOKALNE SAMOUPRAVE S OSVRTOM NA GRAD POŽEGU


Marinac, Antun; Mujić, Nihada; Štefanac, Karolina
PRIMJENA MARKETINGA U JEDINICAMA LOKALNE SAMOUPRAVE S OSVRTOM NA GRAD POŽEGU // Ekonomski vjesnik, 1-164 (2004), 123-140 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 323147 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
PRIMJENA MARKETINGA U JEDINICAMA LOKALNE SAMOUPRAVE S OSVRTOM NA GRAD POŽEGU

Autori
Marinac, Antun ; Mujić, Nihada ; Štefanac, Karolina

Izvornik
Ekonomski vjesnik (0353-359X) 1-164 (2004); 123-140

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
društveni marketing; jedinice lokalne samouprave; marketing grada Požege.

Sažetak
Lokalna samouprava kao civilizacijska tekovina je teorijski i praktično sastavnica svih suvremenih demokratskih političkih sustava u svijetu, razina vladavine najbliskija građanima, s ulogom predstavljanja važnosti i stajališta lokalnog. Prema Ustavnim odredbama jedinice lokalne samouprave su gradovi i općine. Lokalna je vlast ustrojena putem predstavničkih, izvršnih i upravnih tijela te mjesne samouprave, što znači da se pravo građana na lokalnu samoupravu ostvaruje preko lokalnih predstavničkih tijela koja su sastavljena od članova izabranih na slobodnim i tajnim izborima, na temelju neposrednoga, jednakog i općeg biračkog prava. Temeljem Zakona o lokalnoj i regionalnoj (područnoj) samoupravi načelo autonomija jedinice lokalne samouprave ostvaruje se njihovim statutom, gdje one u okviru zakona imaju mogućnost da samostalno urede unutarnje ustrojstvo i djelokrug svojih tijela prilagode lokalnim potrebama i mogućnostima. Najveći dio poslova jedinica lokalne samouprave pripada skupini društvenih djelatnosti, pa kako je riječ o razmjenskom odnosu između jedinica lokalne samouprave i građana nameće se logičnost primjene marketinga, ponajprije društvenog marketinga. U jedinicama lokalne samouprave, a napose u Gradu Požegi, bila bi logična primjena marketinga kao suvremenog načina poslovanja koji se temelji na utvrđivanju ljudskih potreba i načinu njihovu zadovoljavanja. Na temelju istraživanja potreba stanovništva, grad Požega morao bi planirati takve aktivnosti koji će uz primjenu marketing-mixa (proizvod, cijena, distribucija, promocija) razviti takve investicije i poslove koji će najbolje zadovoljiti potrebe stanovništva. Treba imati na umu i činjenicu da se potrebe i želje ljudi neprekidno mijenjaju i da prolaze različite etape životnog ciklusa. Kao temeljni ciljevi grada Požege trebali bi biti: poticanje investicija i stvaranje poduzetničke klime kao gospodarstveno integriranje sa drugim jedinicama lokalne samouprave. To pred lokalnu administraciju stavlja sasvim novi odnos prema građanima, s obzirom da je najveći broj kontakata građana s njihovom jedinicom lokalne samouprave-kontakt između građana i lokalnih službenika. Odluke predstavničkih i izvršnih tijela u jedinicama lokalne samouprave pripremaju se i realiziraju preko lokalnih službenika. Službenici obavljaju upravne i stručne poslove iz djelokruga tijela u kojem rade. Oni su nužna i neizbježna spona između politike i građana, ali su također i lice jedinice lokalne samouprave. Kao temeljna načela praktičnog djelovanja grada Požege trebala bi biti otvorenost prema okruženju te strukturna promjena dosadašnjeg ponašanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija, Pravo



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek


Citiraj ovu publikaciju:

Marinac, Antun; Mujić, Nihada; Štefanac, Karolina
PRIMJENA MARKETINGA U JEDINICAMA LOKALNE SAMOUPRAVE S OSVRTOM NA GRAD POŽEGU // Ekonomski vjesnik, 1-164 (2004), 123-140 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Marinac, A., Mujić, N. & Štefanac, K. (2004) PRIMJENA MARKETINGA U JEDINICAMA LOKALNE SAMOUPRAVE S OSVRTOM NA GRAD POŽEGU. Ekonomski vjesnik, 1-164, 123-140.
@article{article, author = {Marinac, Antun and Muji\'{c}, Nihada and \v{S}tefanac, Karolina}, year = {2004}, pages = {123-140}, keywords = {dru\v{s}tveni marketing, jedinice lokalne samouprave, marketing grada Po\v{z}ege.}, journal = {Ekonomski vjesnik}, volume = {1-164}, issn = {0353-359X}, title = {PRIMJENA MARKETINGA U JEDINICAMA LOKALNE SAMOUPRAVE S OSVRTOM NA GRAD PO\v{Z}EGU}, keyword = {dru\v{s}tveni marketing, jedinice lokalne samouprave, marketing grada Po\v{z}ege.} }
@article{article, author = {Marinac, Antun and Muji\'{c}, Nihada and \v{S}tefanac, Karolina}, year = {2004}, pages = {123-140}, keywords = {dru\v{s}tveni marketing, jedinice lokalne samouprave, marketing grada Po\v{z}ege.}, journal = {Ekonomski vjesnik}, volume = {1-164}, issn = {0353-359X}, title = {PRIMJENA MARKETINGA U JEDINICAMA LOKALNE SAMOUPRAVE S OSVRTOM NA GRAD PO\v{Z}EGU}, keyword = {dru\v{s}tveni marketing, jedinice lokalne samouprave, marketing grada Po\v{z}ege.} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font