Pregled bibliografske jedinice broj: 322686
Što više utječe na mozgovnu organizaciju bilingvala: dob pri početku učenja stranog jezika ili znanje?
Što više utječe na mozgovnu organizaciju bilingvala: dob pri početku učenja stranog jezika ili znanje? // Istraživanja govora - Knjiga sažetaka / Varošanec-Škarić, Gordana ; Horga, Damir (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2007. str. 89-89 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 322686 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što više utječe na mozgovnu organizaciju bilingvala: dob pri početku učenja stranog jezika ili znanje?
(Influence of competence and age of acquisition on the functional cerrebral organization of bilinguals)
Autori
Mildner, Vesna ; Deželjin, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Istraživanja govora - Knjiga sažetaka
/ Varošanec-Škarić, Gordana ; Horga, Damir - Zagreb : Hrvatsko filološko društvo, 2007, 89-89
ISBN
978-953-175-303-6
Skup
Istraživanja govora - Šesti znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.12.2007. - 08.12.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
bilingvizam; mozgovna organizacija
(bilingualism; cerebral organization)
Sažetak
Mnogo čimbenika utječe na funkcionalnu mozgovnu organizaciju bilingvalnih osoba. Među ostalima, to su spol, dob pri početku učenja stranih jezika, razina znanja, pismo, jezične specifičnosti, stupanj sličnosti s materinskim jezikom, dominantna ruka i drugi. Stupanj znanja jezika i dob pri početku učenja najčešće se proučavaju zajedno, jer je obično stupanj znanja znatno ovisan o dobi pri početku učenja. Promatrani odvojeno, dobi pri početku učenja pridavana je veća važnost u utjecaju na neurolingvističke aspekte bilingvizma, odnosno višejezičnosti, nego stupnju znanje. U posljednji dvadesetak godina, međutim, objavljeni su rezultati nekoliko istraživanja koji su pokazali da je stupanj znanja neopravdano stavljan u drugi plan. U radu se usporedno analiziraju studije koje su se, uz pomoć različitih metoda istraživanja, posebno bavile tim dvama vidovima učenja stranih jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-0000000-3096 - Neurolingvistički aspekti bilingvizma (Mildner, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb