Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 322686

Što više utječe na mozgovnu organizaciju bilingvala: dob pri početku učenja stranog jezika ili znanje?


Mildner, Vesna; Deželjin, Vesna
Što više utječe na mozgovnu organizaciju bilingvala: dob pri početku učenja stranog jezika ili znanje? // Istraživanja govora - Knjiga sažetaka / Varošanec-Škarić, Gordana ; Horga, Damir (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2007. str. 89-89 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 322686 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Što više utječe na mozgovnu organizaciju bilingvala: dob pri početku učenja stranog jezika ili znanje?
(Influence of competence and age of acquisition on the functional cerrebral organization of bilinguals)

Autori
Mildner, Vesna ; Deželjin, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Istraživanja govora - Knjiga sažetaka / Varošanec-Škarić, Gordana ; Horga, Damir - Zagreb : Hrvatsko filološko društvo, 2007, 89-89

ISBN
978-953-175-303-6

Skup
Istraživanja govora - Šesti znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.12.2007. - 08.12.2007

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
bilingvizam; mozgovna organizacija
(bilingualism; cerebral organization)

Sažetak
Mnogo čimbenika utječe na funkcionalnu mozgovnu organizaciju bilingvalnih osoba. Među ostalima, to su spol, dob pri početku učenja stranih jezika, razina znanja, pismo, jezične specifičnosti, stupanj sličnosti s materinskim jezikom, dominantna ruka i drugi. Stupanj znanja jezika i dob pri početku učenja najčešće se proučavaju zajedno, jer je obično stupanj znanja znatno ovisan o dobi pri početku učenja. Promatrani odvojeno, dobi pri početku učenja pridavana je veća važnost u utjecaju na neurolingvističke aspekte bilingvizma, odnosno višejezičnosti, nego stupnju znanje. U posljednji dvadesetak godina, međutim, objavljeni su rezultati nekoliko istraživanja koji su pokazali da je stupanj znanja neopravdano stavljan u drugi plan. U radu se usporedno analiziraju studije koje su se, uz pomoć različitih metoda istraživanja, posebno bavile tim dvama vidovima učenja stranih jezika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-0000000-3096 - Neurolingvistički aspekti bilingvizma (Mildner, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Mildner (autor)

Avatar Url Vesna Deželjin (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mildner, Vesna; Deželjin, Vesna
Što više utječe na mozgovnu organizaciju bilingvala: dob pri početku učenja stranog jezika ili znanje? // Istraživanja govora - Knjiga sažetaka / Varošanec-Škarić, Gordana ; Horga, Damir (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2007. str. 89-89 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Mildner, V. & Deželjin, V. (2007) Što više utječe na mozgovnu organizaciju bilingvala: dob pri početku učenja stranog jezika ili znanje?. U: Varošanec-Škarić, G. & Horga, D. (ur.)Istraživanja govora - Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Mildner, Vesna and De\v{z}eljin, Vesna}, year = {2007}, pages = {89-89}, keywords = {bilingvizam, mozgovna organizacija}, isbn = {978-953-175-303-6}, title = {\v{S}to vi\v{s}e utje\v{c}e na mozgovnu organizaciju bilingvala: dob pri po\v{c}etku u\v{c}enja stranog jezika ili znanje?}, keyword = {bilingvizam, mozgovna organizacija}, publisher = {Hrvatsko filolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Mildner, Vesna and De\v{z}eljin, Vesna}, year = {2007}, pages = {89-89}, keywords = {bilingualism, cerebral organization}, isbn = {978-953-175-303-6}, title = {Influence of competence and age of acquisition on the functional cerrebral organization of bilinguals}, keyword = {bilingualism, cerebral organization}, publisher = {Hrvatsko filolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font