Pregled bibliografske jedinice broj: 322681
Vokalski prostor djece s umjetnom pužnicom
Vokalski prostor djece s umjetnom pužnicom // Šesti znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Istraživanja govora : Knjiga sažetaka = 6th scientific conference with international participation Speech research : book of abstracts / Varošanec-Škarić, Gordana ; Horga, Damir (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2007. str. 108-109 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 322681 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vokalski prostor djece s umjetnom pužnicom
(Vowel space of children with cochlear implant)
Autori
Tomić, Diana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Šesti znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Istraživanja govora : Knjiga sažetaka = 6th scientific conference with international participation Speech research : book of abstracts
/ Varošanec-Škarić, Gordana ; Horga, Damir - Zagreb : Hrvatsko filološko društvo, 2007, 108-109
ISBN
978-953-175-303-6
Skup
Znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Istraživanja govora (6 ; 2007)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.12.2007. - 08.12.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
vokalski prostor; umjetna pužnica; vizualni podražaj; zvučni podražaj
(vowel space; cochlear implant; visual stimulus; acoustic stimulus)
Sažetak
Umjetna pužnica, kao napredno slušno pomagalo, pomaže pri boljoj percepciji i proizvodnji govora. Cilj ovog rada bio je odrediti formantske vrijednosti, odnosno voklaski prostor, djece s umjetnom pužnicom (UMP), te ih usporediti s formantskim vrijednostima djece s klasičnim slušnim pomagalima (SP) i s vrijednostima za čujuću djecu (KS). U istraživanju je sudjelovalo 47 ispitanika podijeljenih u tri skupine: skupina djece s umjetnom pužnicom (N=25, skupina djece s klasičnim slušnim pomagalom (N=11) i kontrolna skupina (N=21). Prosječna dob ispitanika po skupinama bila je 11, 8 (u skupinama UMP i KS) i 12, 8 godina (u skupini SP). Testiranje se sastojalo od pet vizualnih podražaja koji su bili prezentirani istovremeno i zvučnog podražaja koji je slijedio za vizualnim. Nakon što su dobila zvučni podražaj, djeca su trebala ponoviti i pokazati ono što su čula. Izmjereni su F1 i F2 za vokale hrvatskog jezika za one odgovore u kojima je podražaj točno izgovoren i pokazan. Vrijednosti formanata uprosječane su za svaku skupinu. Rezultati pokazaju da je vokalski prostor djece s umjetnom pužnicom veći od vokalskog prostora djece s klasičnim slušnim pomagalima čije se vrijednosti formanata za sve vokale grupiraju u središnjem dijelu spektra. Najveće razlike među skupinama vide se za vrijednosti F2, koji je kod djece s klasičnim slušnim pomaglom nepokretan, dok je kod djece s umjetnom pužnicom bliži vrijednostima kontrolne skupine. Kod implantirane djece najveća odstupanja od čujuće populacije javljaju se kod niskih vokala /o/ i /u/, zbog problema u percepciji. Ipak, ukupni rezultati analize formanata pokazuju da su vrijednosti ispitanika s umjetnom pužnicom značajno bliže vrijednostima čujuće populacije od vrijednosti formanata ispitanika s klasičnim slušnim pomagalom. Općenito, osobe s ugrađenom umjetnom pužnicom zbog bolje slušne percepcije imaju i bolju proizvodnju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-0000000-3096 - Neurolingvistički aspekti bilingvizma (Mildner, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Diana Tomić
(autor)