Pregled bibliografske jedinice broj: 321891
Analiza i prijedlog mjera za smanjenje buke motornih vozila na psihofizičke osobine čovjeka u urbanim sredinama
Analiza i prijedlog mjera za smanjenje buke motornih vozila na psihofizičke osobine čovjeka u urbanim sredinama // Promet-Traffic-Traffico, 15 (2003), 58-64 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 321891 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza i prijedlog mjera za smanjenje buke motornih vozila na psihofizičke osobine čovjeka u urbanim sredinama
(Analysis and Proposal of Measures to Reduce Motor Vehicle Noise Impact on Human Psychophysical Characteristics in Urban Environment)
Autori
Bukljaš, Zdravko ; Bukljaš, Mihaela ; Trošelj, Željko
Izvornik
Promet-Traffic-Traffico (0353-5320) 15
(2003);
58-64
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
buka motornih vozila ; urbana sredina ; utjecaj na psihofizičke osobine čovjeka
(motor vehicle noise ; urban environment ; impact on human psychophysical characteristics)
Sažetak
Globalno gledano, područja s najvećom koncentracijom prometnih sredstava u kretanju, u odnosu na naseljenost, su gradovi. na taj način predstavljaju i najveći izvor buke. Povećanjem broja sredstava prometa i brzine kretanja, kao i njihove tehnologije, znatno se povećao i nivo buke u prometu. Postoje mnoge analize njezinog negativnog utjecaja na samog čovjeka, njegov umni i psihofizički rad, no moramo biti svjesni činjenice da je nikada nećemo moći potpuno izolorati. Stoga su date mnoge studije i metode mjerenja njezine štetnosti, te njihovom primjenom i korištenjem njihovih rezultata, procjenjuju se sustavi za zaštitu od buke. Istina, buka je sve značajniji faktor narušavanja ljudskih odnosa u čovjekovoj životnoj sredini. Prisutna je u svakom vidu čovjekova života i popraćena stalnim prisutnosti i raznolikosti. Zbog toga će se konkretni članak baviti temom utjecaja buke izazvane kretanjem raznovrsnih prometnih sredstava u gradskim sredinama na povećanje psihofizičkog opterećenja ljudi urbanim sredinama, a vezano s tim i sa posljedicom njenog utjecaja na gospodarstvo tih sredina preko produktivnosti i radnog učinka čovjeka. Posljedica toga je i očito naraušavanje ukupnog gospodarstva Republike Hrvatske.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- AGRINDEX Humanities Index