Pregled bibliografske jedinice broj: 321029
Kvantitativna procjena nazalnosti u govoru djece s oštećenjem sluha i čujuće djece
Kvantitativna procjena nazalnosti u govoru djece s oštećenjem sluha i čujuće djece // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 42 (2006), 2; 3-17 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 321029 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvantitativna procjena nazalnosti u govoru djece s oštećenjem sluha i čujuće djece
(Quantitative Assessment of Nasal Emission During Pronunciation for the Hearing Impairment Children and Normally hearing Children)
Autori
Bonetti, Luka
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 42
(2006), 2;
3-17
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
nazalnost; oštećenje sluha; brzina govora; fonacija
(nasalance; hearing loss; speech tempo; phonation)
Sažetak
U radu je sustavom NasalView izvršena usporedba rezultata kvantitativne procjene nazalne emisije kod djece s oštećenjem sluha (N=11) i čujuće djece (N=12) pri izgovoru rečenica sa i bez nazalnih konsonanata te analiza odnosa nazalne emisije, fonacijskih obilježja govora, brzine artikulacije i stupnja oštećenja sluha. Dvije su se skupine ispitanika statistički značajno razlikovale u prosječnoj količini nazalne emisije pri izgovoru rečenica bez nazalnih konsonanata i u brzini izgovora, no značajne korelacije između nazalnosti i kontrole fonacije, govornog tempa ili stupnja oštećenja sluha nisu pronađene. Rezultati upućuju na ograničenu, ali prisutnu sposobnost kontrole velofaringalnih pokreta ispitane djece s oštećenjem sluha, koja ne ovisi o stupnju kontrole fonacije ili stupnju kontrole brzine govora, već prije o individualnim faktorima (ostacima sluha i uspješnosti njihovog iskorištavanja) te na određen potencijal te djece da razviju ili poboljšaju kontrolu velofaringalnih pokreta u procesu rehabilitacije slušanja i govora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Luka Bonetti
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Scopus
- Hrčak