Pregled bibliografske jedinice broj: 320440
Težnja prema osiguravanju farmaceutskih kompetencija
Težnja prema osiguravanju farmaceutskih kompetencija // Bilten Hrvatske lječničke komore, 2 (2007), 2/3; 135-138 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 320440 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Težnja prema osiguravanju farmaceutskih kompetencija
(Striving towards assurance of pharmaceutical competences)
Autori
Jadrijević-Mladar Takač, Milena
Izvornik
Bilten Hrvatske lječničke komore (1846-1794) 2
(2007), 2/3;
135-138
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
Farmaceutsko obrazovanje ; farmaceutske kompetencije ; doživotno učenje ; stalno usavršavanje ; stalni stručni razvoj
(Pharmacy education ; pharmaceutical competences ; life-long learning (LLL) ; Continuing education (CE) ; Continuing professional development (CPD)
Sažetak
Farmaceutski fakulteti su odgovorni za obrazovanje novih farmaceutskih stručnjaka s neophodnim znanjem za otpočinjanje kompetentne stručne prakse. Zbog stalnih i brzih promjena u struci niti jedan fakultet ne može garantirati da će farmaceuti biti osposobljeni za svaki daljnji razvoj u doglednom vremenskom razdoblju unutar pojedine specifične djelatnosti farmaceutske prakse. Stoga je nužno osigurati stalni razvoj stručnih kompetencija i nakon diplome. Farmaceuti u sustavu zdravstva periodično obnavljaju licencu za samostalni rad, a u nekim zemljama prolaze i provjeru sposobnosti pružanja skrbi bolesnicima. Ovakve provjere mogu se provoditi kroz izravna mjerenja/provjeru tehničkih kometencija, sposobnost prosudbe pacijenta i evaluaciju ishoda liječenja, ali mogu biti primijenjene i druge na znanstvenim dokazima utemeljene metode. Sve veći zahtijevi koji se danas stavljaju pred farmaceutskog stručnjaka u udovoljavanju potreba razvoja suvremene farmaceutske prakse i društva, nameće potrebu stalnog i doživotnog učenja, ali i pitanja kako doživotno učenje poticati i kako ga sprovoditi. Potrebni obrazovni programi usavršavanja mogu se zatražiti od visokoškolskih obrazovnih institucija i/ili stručnih tijela, od kojih će tijela za akreditaciju odgovorno zahtijevati osiguranje kvalitete obrazovanja, a od poslodavaca se očekuje obveza osiguranja stručnog i kompetentnog osoblja u pružanju visokokvalitene skrbi. Temeljne postavke svih modela i programa koji osiguravaju kompetenciju stručnjaka uključuju dobro definirane ciljeve kao i mehanizme njihove provedbe. Nema idealnog modela, ali postoji univerzalna potreba za izgradnjom kulture otvorenih odnosa, čestitosti, kompetencija i odgovornosti svih sudionika u ovom procesu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Farmacija
POVEZANOST RADA
Projekti:
098-0982929-2940 - Modeliranje molekula i materijala metodama matematičke i računarske kemije
Ustanove:
Farmaceutsko-biokemijski fakultet, Zagreb
Profili:
Milena Jadrijević-Mladar Takač
(autor)