Pregled bibliografske jedinice broj: 319601
Europske integracije i obrazovanje za demokratsko građanstvo u cjeloživotnoj perspektivi
Europske integracije i obrazovanje za demokratsko građanstvo u cjeloživotnoj perspektivi // Pedagogija prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja / Previšić, Vlatko ; Šoljan, NIkša Nikola ; Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 380-394 (plenarno, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 319601 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Europske integracije i obrazovanje za demokratsko građanstvo u cjeloživotnoj perspektivi
(European Integration and Education for Democratic Citizenship in Longlife Perspective)
Autori
Spajić-Vrkaš, Vedrana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
/ Previšić, Vlatko ; Šoljan, NIkša Nikola ; Hrvatić, Neven - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007, 380-394
ISBN
978-953-99167-2-3
Skup
Prvi kongres hrvatskih pedagoga: Pedagogija prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.09.2007. - 21.09.2007
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
europske integracije; obrazovanje za demokratsko građanstvo;
(european integration; education for democratic citizenship)
Sažetak
U radu se analiziraju europske obrazovne smjernice kojima se teži promicanju ideje aktivnog i odgovornog europskog građanstva kao temelja europske društvene i gospodarske revitalizacije i napretka. Primjenom kritičkog diskursa, detaljno se opisuje dramatičan povijesno-politički kontekst u kojemu dolazi do prihvaćanja te ideje, nakon čega se prati njeno postupno uključivanje u europske politike i prakse obrazovanja, pri čemu se pozornost usmjerava na sličnosti i razlike između koncepta obrazovanja na demokratsko građanstvo, koji je karakterističan za obrazovnu politiku Vijeće Europe, i koncept obrazovanja za aktivno građanstvo, koji je karakterističan za politiku Europske Unije. Analiza završava smještanjem obrazovanja za aktivno i odgovorno građanstvo u kontekst cjeloživotnog učenja koji se uvodi kao ključni instrument ostvarenja suvremene europske vizije osnaženog građanina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija, Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941560-1549 - Kulture konzumerizma i održivosti: globalni izazovi socio-kulturnom razvoju RH (Čolić, Snježana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Vedrana Spajić-Vrkaš
(autor)