Pregled bibliografske jedinice broj: 318466
Taksonomija modela instrukcijskog dizajna i IMS LD standard
Taksonomija modela instrukcijskog dizajna i IMS LD standard // 9. CARNetova korisnička konferencija : korisnik u fokusu : knjiga sažetaka
Rijeka, Hrvatska, 2007. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 318466 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Taksonomija modela instrukcijskog dizajna i IMS LD standard
(Taxonomy of instructional design models and the IMS LD standard)
Autori
Bubaš, Goran ; Grabar, Darko ; Bambir, Danijela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
9. CARNetova korisnička konferencija : korisnik u fokusu : knjiga sažetaka
/ - , 2007
Skup
CARNetova korisnička konferencija : korisnik u fokusu (9 ; 2009)
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 19.11.2009. - 21.11.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
e-obrazovanje; instrukcijski dizajn; model; taksonomija; IMS LD standard
(e-learning; instructional design; model; taxonomy; IMS LD standard)
Sažetak
Rad objašnjava pojam te ističe načela instrukcijskog dizajna u e-obrazovanju. U radu je opisano nekoliko modela instrukcijskog dizajna te su oni kategorizirani u takozvane procesne ili fazne modele (npr. ADDIE model, model Dicka i Carreya, ubrzano prototipiranje, Gagnéovih devet "instrukcijskih koraka", pet faza e-moderiranja Salmonove), kao i u modele vezane uz aktivnosti i ishode učenja (ARCS model, minimalizam, model konstrukcije interpretacija, Bloomova taksonomija, Laurillardov konverzacijski okvir, Khanov okvir osam komponenti za e-obrazovanje). Također je opisan pedagoški meta jezik koji je u osnovi IMS (Instructional Management Systems) specifikacije za dizajn procesa učenja (Learning Design ili LD). „ Jedinice učenja“ prema IMS LD-u uključuju sljedeće elemente: resurse, instrukcije za aktivnosti učenja, predloške za strukturirane interakcije, konceptualne modele (npr. učenje rješavanjem problema), ciljeve i ishode učenja, kao i alate za provjere i načine provjere znanja. Navedeni su i konkretni alati koji koriste IMS LD standard.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
016-0000000-1746 - Komunikacijske vještine i tehnologije u komunikaciji Internetom i e-obrazovanju (Bubaš, Goran, MZOS ) ( CroRIS)
016-0161199-1724 - Razvoj cjelovitog sustava sigurnosti informacijskog sustava (Hutinski, Željko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet organizacije i informatike, Varaždin