Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 318169

Hrvatski izvoz kao istraživački problem: dominantni pristupi i nalazi dosadašnjih analiza


Čengić, Drago
Hrvatski izvoz kao istraživački problem: dominantni pristupi i nalazi dosadašnjih analiza // Poduzeća, rast i izvoz / Čengić, Drago (ur.).
Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2006. str. 9 - 40


CROSBI ID: 318169 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Hrvatski izvoz kao istraživački problem: dominantni pristupi i nalazi dosadašnjih analiza
(Croatian export as research problem: dominant approaches and key findings)

Autori
Čengić, Drago

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Poduzeća, rast i izvoz

Urednik/ci
Čengić, Drago

Izdavač
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar

Grad
Zagreb

Godina
2006

Raspon stranica
9 - 40

ISBN
978-953-6666-1

Ključne riječi
Hrvatska, izvoz, poduzeća, istraživanje
(Croatia, export, enterprises, research)

Sažetak
U ovome radu autor izlaže vlastiti, ali i u ovoj studiji korišteni istraživački pristup 'izvoznom pitanju' i ulozi malih i srednjih poduzeća u hrvatskome gospodarstvu i izvozu. Prema njemu, izvedena studija imala je istodobno nekoliko poticaja: što dugoročnih/dubinskih, što neposrednih/pragmatičnih. S jedne strane, njome se želi pokazati da je 'izvozno pitanje' hrvatskoga gospodarstva jedna prije svega duboko 'društveno određena' tema, problem koji zadire ne samo u sadašnju 'konstrukciju' hrvatskoga gospodarstva već i u promišljanje novostvorene strukture hrvatskih poduzetnika i menadžera, u promišljanje odnosa ekonomije i drugih područja društva i, na kraju, u promišljanje različitih oblika intervencionizma kojima se jačaju 'domaći potencijali' za natjecanje s novim poslovnim sudionicima/akterima iz regionalnog ili globalizacijskog okruženja. S druge strane, s teorijskim, sekundarnim i neposredno empirijskim podatcima koji stoje u podlozi studije (temeljem istraživanja uzorka od 265 hrvatskih izvozno orijentiranih poduzeća), istraživački tim htio je odgovoriti i na 'neposredna pitanja dana' – to jest: a) identificirati sadašnje stanje u pogledu sudjelovanja malih i srednjih poduzeća u hrvatskom izvozu i b) identificirati moguće strategije jačanja izvozne orijentacije među ključnim poduzećima hrvatskog malog gospodarstva. Po definiciji problema i ključnim nalazima, dobiveni nalazi o malim i srednjim poduzećima imaju svoje i kratkoročne i dugoročne implikacije na ulogu velikih poduzeća i države u hrvatskom 'izvoznom pitanju'. Sukladno već naznačenoj ‘ socio-ekonomskoj perspektivi’ , izvozni problem hrvatskoga gospodarstva predočen je kao višedimenzionalan problem, koji je sam po sebi nesvodljiv samo na svoja uskoekonomska obilježja ili samo na svoje institucionalne sudionike. Ta se je perspektiva dodatno utemeljila na (pret)postavkama nove ekonomske sociologije i teorije modernizacije te analizom temeljnih (pret)postavki i istraživačkih nalaza za ‘ izvozno pitanje’ relevantne ekonomske literature. Polazna istraživačka hipoteza utemeljena je na ideji da je postojeći makorekonomski okvir relativno stabilan te da, bez obzira na različite makroekonomske zapreke većoj izvoznoj orijentaciji hrvatskih poduzetnika i postojeći makroekonomski okvir, postoje brojni činitelji/faktori na mikrorazini, mezorazini i makrorazini institucionalnog sustava kojima je moguće utjecati na veći izvoz hrvatskih (malih, srednjih i velikih) poduzetnika/poduzeća. Tragom ovih polaznih pretpostavki, tj. u ovom radu izloženih 'temeljnih istraživačkih i analitičko-spisateljskih ideja', u studiji su predstavljeni radovi koji: a) propituju i odnos između racionalnosti i ekonomskog ponašanja, b) identificiraju strukturalni položaj malih i srednjih poduzeća u hrvatskom gospodarstvu, c) upućuju na njihov odnos prema izvoznoj strategiji s obzirom na lokalna iskustva, procese globalizacije i moguće strategije izvoza, c) analiziraju odrednice rasta izvozno orijentiranih malih i srednjih poduzeća, d) opisuju uočene tipove izvoza i veze između države i strategija poslovanja poduzeća, e) upućuju na izvozne strategije relevantnih europskih zemalja kao na moguće 'modele ponašanja' podobne za izgradnju hrvatske institucionalne infrastrukture i f) na kraju, pokušavaju sažeti ključne nalaze provedenih parcijalnih empirijskih analiza pojedinih autora.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
194-1941535-1506 - Nove ekonomske elite, institucije i prostorna ovisnost strategija razvitka (Čengić, Drago, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Profili:

Avatar Url Drago Čengić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Čengić, Drago
Hrvatski izvoz kao istraživački problem: dominantni pristupi i nalazi dosadašnjih analiza // Poduzeća, rast i izvoz / Čengić, Drago (ur.).
Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2006. str. 9 - 40
Čengić, D. (2006) Hrvatski izvoz kao istraživački problem: dominantni pristupi i nalazi dosadašnjih analiza. U: Čengić, D. (ur.) Poduzeća, rast i izvoz. Zagreb, Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, str. 9 - 40.
@inbook{inbook, author = {\v{C}engi\'{c}, Drago}, editor = {\v{C}engi\'{c}, D.}, year = {2006}, pages = {9 - 40}, keywords = {Hrvatska, izvoz, poduze\'{c}a, istra\v{z}ivanje}, isbn = {978-953-6666-1}, title = {Hrvatski izvoz kao istra\v{z}iva\v{c}ki problem: dominantni pristupi i nalazi dosada\v{s}njih analiza}, keyword = {Hrvatska, izvoz, poduze\'{c}a, istra\v{z}ivanje}, publisher = {Institut dru\v{s}tvenih znanosti Ivo Pilar}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {\v{C}engi\'{c}, Drago}, editor = {\v{C}engi\'{c}, D.}, year = {2006}, pages = {9 - 40}, keywords = {Croatia, export, enterprises, research}, isbn = {978-953-6666-1}, title = {Croatian export as research problem: dominant approaches and key findings}, keyword = {Croatia, export, enterprises, research}, publisher = {Institut dru\v{s}tvenih znanosti Ivo Pilar}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font