Pregled bibliografske jedinice broj: 318161
Habitus, tržište i proizvodnja tržišnoga sudionika: slučaj kutjevačkih proizvođača vina
Habitus, tržište i proizvodnja tržišnoga sudionika: slučaj kutjevačkih proizvođača vina // Društvena istraživanja, 16 (2007), 4-5; 725-749 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 318161 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Habitus, tržište i proizvodnja tržišnoga sudionika: slučaj kutjevačkih proizvođača vina
(Habitus, Market and Making of the Market Actor: The Case of Kutjevo Wine-Makers)
Autori
Čengić, Drago
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 16
(2007), 4-5;
725-749
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
habitus; postsocijalizam; tržište; poduzetnici; vinari; Kutjevo
(habitus; post-socialism; market; entrepreneurs; Kutjevo wine-makers)
Sažetak
Suprotno prevladavajućim raspravama u ekonomskoj sociologiji i dijelu ekonomske teorije, u ovome radu htjeli smo pokazati (uz pomoć dinamičkoga koncepta tržišta i Bourdieuova poimanja habitusa i 'ekonomskoga polja') da je izgradnja tržišnih sudionika u post-socijalističkome kapitalizmu jedan složen proces, koji zatjeva duže vremensko razdoblje. Na primjeru kutjevačko-požeških vinara kao poduzetnika prve generacije u Požeštini pokazuje se da „ proizvodnja i ‘ samoproizvodnja’ poduzetnika“ poduzetnika podrazumijeva kompleksno i ekonomsko i društveno ponašanje svih uključenih sudionika: od lokalne države, samih vinara do središnje države i drugih relevatnih sudionika. U radu se posebno razvijene sljedeće teme: tržište, tržišni sudionik i logika njegova ponašanja ; 'predtržišni habitus', transformacija u poduzetnike-početnike i tržišno ponašanje ; ekonomski interesi i politika djelovanja u lokalnoj zajednici ; kultura, habitus i pitanje suradnje ; ekonomsko polje, međunarodne integracije i vrijeme kao razvojni resurs. Po nama, tržišna budućnost kutjevačko-požeških vinara ovisi ipak ponajviše od njihova ekonomskoga rasta, kakvoće njihova vina i međusobne suradnje kroz nove/više oblike međusobnoga umrežavanja i (samo)organiziranja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941535-1506 - Nove ekonomske elite, institucije i prostorna ovisnost strategija razvitka (Čengić, Drago, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Drago Čengić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Social SciSearch (Online database)
- Research Alert
- IBSS