Pregled bibliografske jedinice broj: 317565
Utjecaj informacijske i komunikacijske tehnologije na marketinšku strategiju malih i srednjih poduzeća izvoznika
Utjecaj informacijske i komunikacijske tehnologije na marketinšku strategiju malih i srednjih poduzeća izvoznika // Marketing u društvu znanja i suvremenoj poslovnoj stvarnosti / Grbac, Bruno ; Meler, Marcel (ur.).
Rijeka: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2007. str. 114-115 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 317565 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj informacijske i komunikacijske tehnologije na marketinšku strategiju malih i srednjih poduzeća izvoznika
(The Influence of Information and Communication Technologie on the Marketing Strategy of Small and Medium Exporting Enterprises)
Autori
Sabol, Gabrijela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Marketing u društvu znanja i suvremenoj poslovnoj stvarnosti
/ Grbac, Bruno ; Meler, Marcel - Rijeka : Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2007, 114-115
ISBN
978-953-6148-63-9
Skup
XX. Kongres CROMAR-a, Marketing u društvu znanja i suvremenoj poslovnoj stvarnosti
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 25.10.2007. - 27.10.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
informacijska i komunikacijska tehnologija (IKT); izvoz; mala i srednja poduzeća; marketinška strategija
(information and communication technologie (ICT); export; small and medium enterprises; marketing strategies)
Sažetak
Na ekonomskom planu se, u zadnje vrijeme, nameće nekoliko ključnih procesa. To su proces globalizacije i internacionalizacije i razvoj informacijske i komunikacijske tehnologije. Oba ova procesa imaju ogroman učinak kako na svjetsku, tako i na pojedine nacionalne ekonomije. Namjera ovog rada bila je istražiti na koji način hrvatska mala i srednja poduzeća koja pokazuju izrazitu poduzetničku poziciju, time što su orijentirana na strana tržišta, imaju definiranu svoju marketinšku strategiju i u kojoj mjeri upotreba informacijske i komunikacijske tehnologije utječe na razvoj te strategije ili na njihovu izvoznu orijentaciju. Empirijskim istraživanjem dobiveni su podaci koji pokazuju da mala i srednja poduzeća još uvijek nemaju sveobuhvatnu marketinšku strategiju za prodor na strana tržišta. Oni su orijentirani na uhodana poslovna partnerstva i na države regije. Pokazalo se, nadalje, da je percepcija korisnosti integriranja informacijske i komunikacijske tehnologije u poslovanje poduzeća značajna, da postoji svijest o njezinim pozitivnim učincima na sve segmente poslovanja. Postoji namjera korištenja te tehnologije u budućnosti, ali, trenutačno stanje je takvo da se u većini poduzeća koristi zastarjela tehnologija, i da se neki alati ne koriste u svojem punom potencijalu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941535-1506 - Nove ekonomske elite, institucije i prostorna ovisnost strategija razvitka (Čengić, Drago, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb