Pregled bibliografske jedinice broj: 317483
Rizična ponašanja učenika srednjih škola i doživljaj kvalitete razredno-nastavnog ozračja
Rizična ponašanja učenika srednjih škola i doživljaj kvalitete razredno-nastavnog ozračja // Odgojne znanosti, 9 (2007), 2; 271-290 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 317483 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rizična ponašanja učenika srednjih škola i doživljaj kvalitete razredno-nastavnog ozračja
(Risk Behaviour of Secondary School Students and the Experience of the Quality of the Classroom climate)
Autori
Bouillet, Dejana ; Bijedić, Meliha
Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) 9
(2007), 2;
271-290
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
rizična ponašanja; razredno-nastavno ozračje; srednje škole
(risk behaviours; classroom climate; secondary schools)
Sažetak
U ovom se radu provjerava teza da je doživljaj kvalitete razredno-nastavnog ozračja statistički značajno ovisan o razini rizičnosti ponašanja učenika. Pretpostavili smo da učenici koji manifestiraju ponašanja višeg rizika, razredno-nastavno ozračje doživljavaju manje kvalitetnim. Hipoteza se provjerava na podacima prikupljenim na uzorku od 630 učenika srednjih škola u Tuzli. Ti su ispitanici razvrstani u tri skupine, prema razini rizičnosti njihova ponašanja. Na tim je skupinama ispitanika izvršena anliza varijanci u odnosu na Ljestvicu razredno-nastavnog ozračja. Rezultati su pokazali da se učenici različitih razina rizičnosti ponašanja različito doživljavaju sve važnije komponente razredno-nastavnog ozračja (jasnoća pravila ponašanja, razina discipliniranosti u razredu, dosljednost u sankcioniranju kršenja školskih pravila, kvaliteta odnosa među učenicima, kvaliteta odnosa između nastavnika i učenika te prostorija u kojima se obrazovni proces odvija). Zaključno, autorice upućuju na potrebu intenziviranja stručnog rada s učenicima rizičnog ponašanja u srednjim školama, u svrhu podizanja kvalitete socijalne integracije tih učenika u školsko okruženje, što bi urodilo višestrukim pozitivnim učincima (prevencija poremećaja u ponašanju, smanjivanje diciplinskih problema u školama i dr.).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
100-1001172-1069 - Hrvatski studenti u europskom kontekstu: društvena elita u nastajanju (Ilišin, Vlasta, MZO ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Sociological Abstracts
- Social Services Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts