Pregled bibliografske jedinice broj: 316844
Internet, osobna računala i nova obrazovna sredina
Internet, osobna računala i nova obrazovna sredina // Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja. / Previšić Vlatko, Šoljan Nikša i Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 159-172 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 316844 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Internet, osobna računala i nova obrazovna sredina
(Internet, personal computers and new educational environmental)
Autori
Matijević, Milan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja.
/ Previšić Vlatko, Šoljan Nikša i Hrvatić, Neven - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007, 159-172
ISBN
978-953-99167-2-3
Skup
Prvi kongres pedagoga Hrvatske
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.09.2007. - 21.09.2007
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Internet; osobna računala; obrazovna sredina
(Internet; personal computer; educational environment)
Sažetak
INTERNET, OSOBNA RAČUNALA I NOVA OBRAZOVNA SREDINA Milan Matijević Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu milan.matijevic@ufzg.hr Sažetak - U doba kada je Komensky pisao Veliku didaktiku imao je od komunikacijskih medija na raspolaganju knjigu i učitelja. Sve što su mogli naučiti učili su učenici ili iz učiteljeva pričanja ili iz knjiga. Naravno, Komensky je upozorio u Velikoj didaktici da se ipak najvažnije znanje stječe promatranjem prirode i čovjekove okoline. Na početku trećeg milenija medijsko okruženje koje može pomagati učenje i poučavanje bitno je obogaćeno. U stanovima, u školama ili u rukama subjekata koji uče, nalaze se moćni mediji: osobna računala, Internet, multimedij, mobilni telefoni, satelitska televizija, kućno kino itd. Učenici se nalaze u školi oko 180 dana godišnje. Nešto više od toga ne odlaze u školu ali su izloženi utjecaju spomenutih medija. Jednostavnim računanjem možemo dokazati da su učenici nakon završetka obveznoga školovanja više vremena bili izloženi utjecaju novih medija nego li organiziranih nastavih aktivnosti. Informalno (prirodno) učenje danas ima mnogo veću ulogu u životima mladih od takva učenja prije nekoliko decenija. Internet i novi mediji su ušli u školske prostore ali se tamo događa „ stara“ didaktika. Učitelji koji rade u školama pripremani su za nastavu koja je orijentirana na njih. Oni su još uvijek glavni subjekti. Sva učionička oprema prilagođena je takvoj nastavi i takvoj didaktičkoj paradigmi. Čak se Internet i osobna računala nastoji staviti (koristiti) isključivo u funkciju takve nastave. Za pedagogiju i pedagoge izuzetno je značajno pitanje transformacije škole koja je građena za nastavu orijentiranu na učitelje prema nastavi orijentiranoj na učenike. Ovo nije tek puka igra riječi već suštinsko pitanje suvremene didaktike i pedagogije. Za potrebe nastave orijentirane na učenike potrebno je temeljito redizajniranje školskih prostora i definiranje novih uloga apersonalnih medija te glavnih subjekata nastave: učenika i učitelja. O tim pitanjima raspravlja autor u ovom tekstu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb