Pregled bibliografske jedinice broj: 315277
U sjeni: privatne instrukcije u obrazovanju Hrvatske
U sjeni: privatne instrukcije u obrazovanju Hrvatske. Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2007 (ostalo)
CROSBI ID: 315277 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
U sjeni: privatne instrukcije u obrazovanju Hrvatske
(In the shadow: private tutoring in Croatian education)
Autori
Jokić, Boris ; Ristić Dedić, Zrinka
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, ostalo, znanstvena
Izdavač
Institut za društvena istraživanja
Grad
Zagreb
Godina
2007
Stranica
228
ISBN
978-953-6218-33-2
Ključne riječi
privatne instrukcije; privatni satovi; pripremni tečajevi za prijemne ispite za upis na fakultete
(private tutoring; private lessons; preparatory courses for university entrance exams)
Sažetak
Knjiga predstavlja rezultate prvog sustavnog istraživanja o pojavi privatnih instrukcija u hrvatskom obrazovanju. Pojavu privatnih instrukcija predstavlja kao slojevit i složen problem u čijoj se osnovi nalaze brojni obrazovni, ekonomski i društveni čimbenici. Privatne instrukcije – privatni satovi i pripremni tečajevi za prijemne ispite za upis na fakultete – promatraju se kao „ sjena obrazovnog sustava“ koja mnogo govori o kvaliteti i funkcioniranju obrazovnog sustava. Istraživanjem su prikupljeni vrijedni podaci o raširenosti i razlozima korištenja privatnih instrukcija, osobinama korisnika i pružatelja usluga. Analizirana je ponuda privatnih satova i pripremnih tečajeva, te su razmatrani obrazovni, ekonomski i društveni čimbenici koji u hrvatskom obrazovnom kontekstu djeluju na održavanje i rast pojave. Rezultati istraživanja pokazuju da su privatne instrukcije relevantan obrazovni problem koji ima ozbiljne posljedice na obrazovne rezultate i rad učenika i škola, a utječe i na funkcioniranje obrazovnog sustava i društva u cjelini. Pojava privatnih instrukcija može interferirati sa školskim procesima, a korištenje privatnih instrukcija utječe na održavanje i pojačavanje socio-ekonomskih razlika među učenicima, ugrožavajući tako jednake mogućnosti svih učenika za održavanje i napredovanje u sustavu. U knjizi se problematizira postojeća obrazovna politika prema pojavi privatnih instrukcija te se propituje vjerojatnost rasta pojave vezano uz najavljene promjene u obrazovnom sustavu, prije svega produljivanje obveznog obrazovanja i uvođenje državne mature. Na kraju, date su preporuke obrazovnoj politici za smanjivanje negativnih učinaka pojave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0100999
100-1001677-0883 - Podizanje i ujednačavanje kvalitete obveznog obrazovanja u Republici Hrvatskoj (Pastuović, Nikola, MZO ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb