Pregled bibliografske jedinice broj: 313618
Programsko-sadržajni aspekt interkulturalnog i multikulturalnog obrazovanja
Programsko-sadržajni aspekt interkulturalnog i multikulturalnog obrazovanja // Pedagogija-prema cijeloživotnom obrazovanju i društvu znanje / Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 726-732 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 313618 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Programsko-sadržajni aspekt interkulturalnog i multikulturalnog obrazovanja
(Program-content related aspect of intercultural and multicultural education)
Autori
Vasilj, Mario ; Kovačević, Sonja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija-prema cijeloživotnom obrazovanju i društvu znanje
/ Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007, 726-732
ISBN
978-953-99167-1-6
Skup
Pedagogija : Prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.09.2007. - 21.09.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Interkulturalnost; multikulturalnost; programsko-sadržajni aspekt; didaktički aspekt; socijalni aspekt
(Intercultralism; multiculturalism; program-content related aspect; didactic aspect; social aspect.)
Sažetak
U radu se razmatraju neki aspekti inter i multikulturalnog obrazovanja: važnijim aspektima su određeni programsko-sadržajni, pedagoško- didaktički i socijalni aspekt . Davajući važnu ulogu školi u realizaciji inter i multikulturalnog obrazovanja, postavlja se pitanje programsko- sadržajnog aspekta ; Jedan od programsko sadržajnog aspekta je odgovor na pitanje što se u školama uči ; nadalje, pedagoško-didaktički aspekt odnosi se na područje transformiranja i modeliranja nastavnih strategija u realizaciji sadržaja te socijalni aspekt odnosi se na uspostavljanje relacija u odgojnoobrazovnom procesu ne samo u razredu nego u cjelokupnoj školi i okruženju. Neki od ovih aspekata su manje-više jasno određeni ; kada je riječ o programsko-sadržajnom aspektu inter i multikulturalnog obrazovanja, onda valja podsjetiti na preporuke Vijeća Europe, sredinom osamdesetih dvadesetog stoljeća, temeljem kojih su mnoge škole počele provoditi različite projekte (primjerice projekt za « ; kulturalno drugačije» ; odnosno djecu doseljenika, projekt obrazovanje za sve koji je orijentiran na razvijanje sposobnosti i vještina za učenike iz različitih kultura). Međutim, škole oskudijevaju adekvatnim nastavnim materijalima a isto tako socijalni aspekt nije odgovarajući jer provođenje inter i multikulturalnog obrazovanja kroz jedan nastavni predmet ili kao « ; dodatak» ; programima ne pridonosi redukciji različitih oblika netolerancije. Zbog toga valja raditi na inter i multikulturalnoj orijentaciji koja treba postati pedagoška refleksija i odgojno-obrazovna praksa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu