Pregled bibliografske jedinice broj: 31306
ODNOS PREGRAĐIVANJA I SIGURNOSTI RO-RO BRODOVA
ODNOS PREGRAĐIVANJA I SIGURNOSTI RO-RO BRODOVA, 1998., magistarski rad, FAKULTET STROJARSTVA I BRODOGRADNJE, ZAGREB
CROSBI ID: 31306 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ODNOS PREGRAĐIVANJA I SIGURNOSTI RO-RO BRODOVA
(RELATION BETWEEN SUBDIVISION AND SAFETY OF RO-RO SHIPS)
Autori
Slapničar, Vedran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
FAKULTET STROJARSTVA I BRODOGRADNJE
Mjesto
ZAGREB
Datum
19.06
Godina
1998
Stranica
138
Mentor
GRUBIŠIĆ, IZVOR
Ključne riječi
OŠTEĆENI BROD; STABILITET; STANJA KRCANJA
(DAMAGED SHIPS; STABILITY; LOADING CONDITION)
Sažetak
S obzirom na sve veće zahtjeve sigurnosti Ro-Ro brodova želi se razviti projektni alat koji bi direktno davao siguran projekt. Kao prvi korak trebalo je riješiti odnos pregrađivanja i sigurnosti, odnosno postignutog indeksa pregrađivanja koji je određuje.
Da bi se ovo riješilo, trebalo je prikupiti podatake za dovoljan broj brodova. Nakon iscrpne analize kapaciteta putnika i vozila brodovi su, složeni u dvije grupe i svakom od njih je pridodana šifra koja nam je olakšala daljnje analize. Za obje grupe izbor je ograničen na godišta izgradnje od 1983. do sada, a broje nešto više od 200 brodova. Podaci složeni po stupcima za svaki brod izabrani su na način da bude što više jednoobraznih podataka tako da je sakupljeno za obje grupe brodova 49 podataka te opći plan u formatu A4. Prezentirana je baza podataka koja je podijeljena u dvije karakteristične grupe, Grupa 1 i Grupa 2. Grupa 1 predstavlja brodove koji koriste Ro-Ro tehnologiju za prijevoz automobila, kamiona i ostalih teških vozila sa smještajem za preko 200 putnika. Grupa 2 predstavlja brodove koji koriste Ro-Ro tehnologiju za prijevoz automobila, teških vozila i kontejnera bez smještaja za putnike osim za vozače. Brodovi su složeni po grupama u tablice te je napravljena analiza njihovih glavnih značajki. Napravljena je analiza tipova konfiguracija i pregrađivanja. Ustanovljena su 2 osnovna sustava gradnje Ro-Ro brodova sa svojim varijantama. Dani su primjeri glavnih rebara, a brodovi su složeni u tablice prema sustavima gradnje i duljini, godinama gradnje i klasifikacijskom društvu. Na kraju se nalaze tablice i dijagrami sa ukupnim vrijednostima. Može se zaključiti da postoje dvije karakteristične brodogradnje sa svojim posebnostima i to japanska brodogradnja s jedne strane i europska brodogradnja s druge strane. Brodovi su danas većih duljina i građeni su uglavnom prema sustavu gradnje 1 tako da je ovaj sustav odabran za daljnja istraživanja. Na osnovi izvedenih zaključaka primijenila su se pravila na osnovi vjerojatnosne metode i riješio problem definiranja modela. Odredio se indeks pregrađivanja izabranih 6 modela A, B, C, D, E i F Ro-Ro brodova. Ispitana je ovisnost postignutog indeksa pregrađivanja s obzirom na wing tankove, kao i ugradnje istisninske palube, i njezin utjecaj na spomenuti indeks. Napravljena je i analiza osjetljivosti na primjeru promjene odnosa L/B i B/T osnovnih modela. Na kraju je dan zaključak kao sinteza svih analiza i smjernice za nastavak rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Brodogradnja
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb