Pregled bibliografske jedinice broj: 312934
Uloga studentskih anketa u oblikovanju programa hrvatskoga kao J2
Uloga studentskih anketa u oblikovanju programa hrvatskoga kao J2 // Drugi znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik ; knjižica sažetaka = Second scientific conference Croatian as a second and foreign language : book of abstacts / Novak-Milić, Jasna ; Jelaska, Zrinka ; Bergovec, Marina (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2007. str. 50-51 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 312934 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga studentskih anketa u oblikovanju programa hrvatskoga kao J2
(The role of student's questionnaires in framing the program for teaching croatian language as a foreign language)
Autori
Kekelj, Martina ; Ratkajec, Tatjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Drugi znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik ; knjižica sažetaka = Second scientific conference Croatian as a second and foreign language : book of abstacts
/ Novak-Milić, Jasna ; Jelaska, Zrinka ; Bergovec, Marina - Zagreb : Hrvatsko filološko društvo, 2007, 50-51
Skup
Znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik (2 ; 2007)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.09.2007. - 22.09.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
inojezični hrvatski ; studentske potrebe ; anketa
(Croatian as a second and foreign language ; students needs ; inquiry)
Sažetak
Mnogo toga utječe na oblikovanje nastave inojezičnoga hrvatskoga: duljina poučavanja, broj i raspored sati nastave, ciljevi učenja, predznanje učenika, njihova obilježja, raspoloživost nastavnika, njihova pripremljenosti, okolina u kojoj se uči, dob učenika itd. Od važnijih su točaka u oblikovanju programa učeničke potrebe i želje, u novije doba sve proučavanije, kao i prilagodbe programa na temelju učeničkih potreba. Njih se može spoznati na različite načine izravnim i posrednim istraživanjem. Izravna istraživanja uključuju izvornu građu poput osmišljenih pokusa, promatranja učenika na konkretnoj nastavi, raščlanjivanja njihovih pismenih i usmenih radova, ispita te odgovora u upitnicima, anketama ili razgovorima. Posredno istraživanje uključuje pregled postojećih istraživanja, općenito, za druge jezike ili za promatrani jezik. Za hrvatski postoji tek nekoliko radova koji se bave potrebama inojezičnih učenika hrvatskoga. U ovome će se radu raščlaniti odgovori u nekoliko studentskih anketa konkretnoga programa inojezičnoga hrvatskoga. Osim preglednih uključit će se i kvalitativna istraživanja. Pokazat će se što i kako učenici odgovaraju, što smatraju prihvatljivim i poželjnim u jezičnoj nastavi hrvatskoga koju su pohađali, a što ne. Osvrnut će se i na promjene u samim anketama i programu na koje su utjecali iskazani učenički odgovori. K tomu će se pokazati kako se i zašto u oblikovanju programa odgovorilo (ili nije) na potrebe i želje anketiranih studenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301001-0991 - Materinski i inojezični hrvatski (Jelaska, Zrinka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Martina Kekelj
(autor)