Pregled bibliografske jedinice broj: 312365
Kanal Dunav - Sava kao razvojni čimbenik grada Vukovara: povijesni razvoj jednog projekta (u povodu 270. obljetnice prve ideje o gradnji kanala).
Kanal Dunav - Sava kao razvojni čimbenik grada Vukovara: povijesni razvoj jednog projekta (u povodu 270. obljetnice prve ideje o gradnji kanala). // Vukovar - hrvatska baština i perspektive razvoja / Živić, Dražen ; Žebec, Ivana (ur.).
Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2007. str. 331-350 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 312365 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kanal Dunav - Sava kao razvojni čimbenik grada Vukovara: povijesni razvoj jednog projekta (u povodu 270. obljetnice prve ideje o gradnji kanala).
(Canal Danube - Sava as developmental factor of the town of Vukovar: evolution of the project (at the occasion of the 270th anniversary of the first idea of the canal construction))
Autori
Slukan-Altić, Mirela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Vukovar - hrvatska baština i perspektive razvoja
/ Živić, Dražen ; Žebec, Ivana - Zagreb : Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2007, 331-350
ISBN
978-953-6666-51-5
Skup
Vukovar - hrvatska baština i perspektive razvoja
Mjesto i datum
Vukovar, Hrvatska, 15.11.2006. - 16.11.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Vukovar; kanal Dunav-Sava; povijest prometnog povezivanja; urbani razvoj; riječna luka
(Vukovar; canal Dunav-Sava; history of traffic comunication; urban development; river port)
Sažetak
Ideja o izgradnji kanala Dunav - Sava kao i svijest o njegovoj važnosti za razvoj grada Vukovara stara je 270. godina. Iako početni projekt nije ostvaren, ideja o plovnom kanalu Dunav-Sava u kojem bi Vukovar imao ključnu ulogu kao naša najveća riječna luka, zadržala se od današnjih dana. Tome svjedoče niz predloženih projekata nastalih tijekom 18, 19. i 20. stoljeća kojima se različitim trasama predlagalo spajanje Save i Dunava. Nakon početnih pokušaja iz 1737, već 1753. ideju u gradnji kanala obnavlja grof Serbelloni dok vojnokrajiški časnik Kühn predlaže uređenje Bosuta i Vuke za plovidbu 1770. godine. Potpukovnik Vauquez 1792. izrađuje najstariji sačuvani projekt kanala Dunav-Sava. Uslijedili su projekti braće Gabora i Jószefa Kissa (1795), Alexandera Nagya (1842), Leonharda Zornberga (1867), Türra i Gerstera (1881), Kossutha (1908), Stevanovića (1935), Bezlaja (1959), Hidroprojekta (1965), Svetličića (1977) te dva projekta iz 1985. i 1996. na kojima s temelji i najnoviji prijedlog. Spomenute projekte iako nastale u različitim vremenima i tehničkim uvjetima, povezuje svijest o važnosti uloge grada Vukovara i njegove luke kao ključne poveznice podunavskog i posavskog riječnog pravca. Danas kada je projekt kanala Dunav-Sava ponovno aktualan, njegova važnost znatno premašuje regionalne okvire. Radi se o višenamjenskom kanalu koji će ne samo skratiti plovni put već i rješavati pitanje navodnjavanja i odvodnjavanja te omogućiti bolju valorizaciju vrijednog poljoprivrednog područja istočne Slavonije. Realizacija kanala Dunav-Sava značajno će intenzivirati plovidbu istočnom Slavonijom a Vukovar izdići u status najznačajnije tranzitne luke ovog dijela Europe, postavši tako najsnažniji razvojni čimbenik grada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1940657-0654 - Povijesni atlas gradova-povijesni identitet i suvremeni razvoj hrvatskih gradova (Altić, Mirela, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Mirela Altić
(autor)