Pregled bibliografske jedinice broj: 309568
Razvoj novih oblika trgovine na malo u Republici Hrvatskoj
Razvoj novih oblika trgovine na malo u Republici Hrvatskoj // Marketing u društvu znanja i suvremenoj poslovnoj stvarnosti / Grbac, Bruno ; Meler, Marcel (ur.).
Rijeka: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2007. str. 612 - 642 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 309568 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj novih oblika trgovine na malo u Republici Hrvatskoj
(Development of New Forms od Retail Business in the Republic of Croatia)
Autori
Segetlija, Zdenko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Marketing u društvu znanja i suvremenoj poslovnoj stvarnosti
/ Grbac, Bruno ; Meler, Marcel - Rijeka : Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2007, 612 - 642
ISBN
978-953-6148-64-6
Skup
XX Kongres CROMAR-a
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 25.10.2007. - 27.10.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
trgovina na malo; koncentracija; oblik podavaonice; razvoj maloprodajnih
(retail business; concentracion; type of shops; development of retail domain;)
Sažetak
U radu se prezentiraju se rezultati istraživanja rasta i razvoja trgovine na malo u Republici Hrvatskoj u posljednjih dvadesetak godina. Analiza rasta temelji se na pokazateljima o fizičkom obujmu ostvarenoga prometa i broja zaposlenih, o broju gospodarskih subjekata, o broju prodavaonica i o ukupnoj prodajnoj površini, a analiza razvoja polazi od pokazatelja razvoja koncentracije ostvarenog prometa i koncentracije prodajnih površina, te strukturnih promjena u ostvarenom prometu prema trgovinskim strukama i u oblicima trgovine na malo. Novi oblici gospodarskih subjekata i novi oblici prodavaonica i njihovi poslovni modeli u Republici Hrvatskoj razvijaju se zahvaljujući uznapredovalim procesima koncentracije i ulasku velikih svjetskih maloprodajnih lanaca u Republiku Hrvatsku. Na taj se način ubrzava i razvoj novih oblika trgovine na malo od strane hrvatskih gospodarskih subjekata. Hrvatski maloprodajni gospodarski subjekti ne mogu konkurirati velikim svjetskim maloprodajnim lancima na temelju ekonomike obujma. Svoj će opstanak i razvoj oni morati temeljiti na kvalitetnijem vertikalnom povezivanju kako u domaćim, tako i u meñ ; unarodnim vrijednosnim lancima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija