Pregled bibliografske jedinice broj: 306224
Obrazovanje nastavnika za poučavanje temeljeno na kompetencijama
Obrazovanje nastavnika za poučavanje temeljeno na kompetencijama // Pedagogija : prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja : zbornik radova / Previšić, V. ; Šoljan, N.N. ; Hrvatić, N. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 16-27 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 306224 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje nastavnika za poučavanje temeljeno na kompetencijama
(Teacher Education for a Competence Based Teaching)
Autori
Batarelo, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija : prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja : zbornik radova
/ Previšić, V. ; Šoljan, N.N. ; Hrvatić, N. - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007, 16-27
ISBN
978-953-99167-2-3
Skup
Pedagogija : prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.09.2007. - 21.09.2007
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
društvo temeljeno na znanju; cjeloživotno obrazovanje; kompetencije; obrazovanje nastavnika; ICT kompetencije
(knowledge based society; lifelong education; competences; teacher education; ICT competences)
Sažetak
U ovom radu pristupilo se analizi pitanja potrebe uspostavljanja sustava za obrazovanje nastavnika koji bi se vezivao uz temeljne kompetencije, načina na koji ih se treba pripremati za poučavanje koje kod učenika potiče razvoj kompetencija te važnosti pravilnog pristupa razvoju ICT kompetencije kroz programe za obrazovanje nastavnika. Uvidom u strana i domaća znanstvena istraživanja, razvojne strategija te Hrvatski nacionalni obrazovni standard dan je prikaz načina na koji promjene u sustavu odgoja i obrazovanja utječu na promjene u sustavu obrazovanja nastavnika. Analiza literature nametnula je i pitanje vrste i kakvoće znanja koje trebaju imati nastavnici koji su u mogućnosti preuzeti ulogu posrednika promjena u društvu temeljenom na znanju. Razmatrajući različite pristupe konceptu kompetencija te vrste kompetencija o kojima se govori u istraživanjima o obrazovanju nastavnika, uočljivo je da je upravo ICT kompetencija nastavnika jedna od najsloženijih i najčešće spominjanih u kontekstu društva temeljenog na znanju. Njih karakterizira veliki priljev informacija, stalna potreba za učenjem i složenost znanja. U zaključnom dijelu rada naglašava se važnost obrazovanja nastavnika za rad u okruženju u kojem oni nisu prenositelji znanja, nego usmjerivači.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija