Pregled bibliografske jedinice broj: 306194
Interkulturalna pedagogija: nove pardigme
Interkulturalna pedagogija: nove pardigme // Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja / Previšić, V., Šoljan, N.N., Hrvatić, N. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 41-57 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 306194 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalna pedagogija: nove pardigme
(Intercultural Pedagogy: New Paradigms)
Autori
Hrvatić, Neven
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
/ Previšić, V., Šoljan, N.N., Hrvatić, N. - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007, 41-57
ISBN
978-953-99167-2-3
Skup
Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.09.2007. - 21.09.2007
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Interkulturalna pedagogija; interkulturalne kompetencije; interkulturalno obrazovanje; interkulturalni sadržaji
(intercultural pedagogy; intercultural competence; intercultural education; intercultural contents)
Sažetak
Utjecaj internacionalizacije obrazovanja, kroz globalizacijske procese ima neposredne implikacije na neke nove pristupe pedagogiji, između ostalih, interkulturalni kurikulum. Pojam "interkulturalnoga" podrazumijeva obrazovanje koja daje pravo na različitost, pridonosi ostvarivanju jednakih mogućnosti i priprema sve učenike za zajednički život u demokratskom društvu. Interkulturalni odgoj i obrazovanje nezaobilazan je činitelj u procesu međusobnog upoznavanja, razumijevanja različitih kultura, kao i uspostavljanja pozitivnih relacija, ali i rezultat potrebe da se multikulturalna društva urede prema načelima kulturnoga pluralizma (međusobnog razumijevanja, tolerancije i dijaloga, doživljaja i prožimanja vlastitih i drugačijih kulturalnih obilježja), univerzalizma (zajednički interesi, uvjerenja i običaji) i socijalnoga dijaloga (kulturne posebnosti i zajedničke poveznice). Sukonstrukcija interkulturalnoga kurikuluma temelji se na stečenim iskustvima učenika - znanjima, sposobnostima, vrijednostima i stavovima, prema boljem upoznavanju sebe, potom drugih, otkrivanju sličnosti i razlika, sagledavnju predrasuda i nakon toga suradnjom, ostvarivanju zajedničkih ciljeva. Cilj interkulturalnog obrazovanja nije znanje, već odnos, stav prema znanju, nova konstrukcija i razina znanja prema interkulturalnoj odgojnoj (školskoj) zajednici.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Previšić, Vlatko, MZOS ) ( CroRIS)
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb