Pregled bibliografske jedinice broj: 306002
Djeca s pre/perinatalnim oštećenjem mozga : što znamo o sociokognitivnom razvoju?
Djeca s pre/perinatalnim oštećenjem mozga : što znamo o sociokognitivnom razvoju? // Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima : knjiga sažetaka sa 7. međunarodnog znanstvenog skupa = Research in educational and rehabilitation science : book of abstracts of the 7th international scientific conference / Ferić-Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Stošić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2007. str. 109-109 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 306002 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Djeca s pre/perinatalnim oštećenjem mozga : što znamo o sociokognitivnom razvoju?
(Children with pre-perinatal brain lesions : what do we know about sociocognitive development)
Autori
Ljubešić, Marta ; Šimleša, Sanja ; Cepanec, Maja ; Ivšac Jasmina ; Brozović, Blaženka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima : knjiga sažetaka sa 7. međunarodnog znanstvenog skupa = Research in educational and rehabilitation science : book of abstracts of the 7th international scientific conference
/ Ferić-Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Stošić, Jasmina - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2007, 109-109
ISBN
978-953-6418-58-9
Skup
7. međunarodni znanstveni skup Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 14.06.2007. - 16.06.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
djeca s pre/perinatalnim oštećenjem mozga; sociokognitivni razvoj
(children with pre/perinatal brain lesions; sociocognitive development)
Sažetak
U literaturi postoji mnoštvo podataka o jezičnom razvoju djece s oštećenjem mozga, ali vrlo malo podataka o njihovom sociokognitivnom razvoju. Naše istraživanje komunikacijskog i jezičnog razvoja djece s pre/perinatalnim lezijama mozga pratilo je razvojne promjene od predjezične do jezične komunikacije, kao i rane pokazatelje sociokognitivnog razvoja. Istraživanje je uključivalo 20 djece s peri/intraventrikularnim krvarenjem i/ili hipoksično-ishemijskim oštećenjem mozga koja su bila uključena u šire neuropedijatrijsko, logopedsko i psihološko praćenje. Djeca su opažana i snimana u interakciji sa svojim roditeljima u Laboratoriju za razvojnu neurolingvistiku, a metodom strukturiranog intervjua prikupljani su i podaci o djetetovom komunikacijskom ponašanju u svakodnevnim situacijama. Logopedsko praćenje uključivalo je praćenje stadija u razvoju geste pokazivanja (razumijevanje i uporaba), procjenu komunikacijskog obrasca, sociokognitivnog zaključivanja i razumijevanja jezika, a u okviru psihološkog praćenja određivan je mentalni razvoj primjenom Bayley ljestvice mentalnog razvoja. Rezultati pokazuju da djeca s ranim mozgovnim oštećenjem imaju uredan obrazac razvoja socijalne kognicije, ali također i da u ranom razvoju nešto kasnije postižu miljokaze urednog sociokognitivnog razvoja. Budući da je određeni stupanj sociokognitivnog razvoja pretpostavka jezičnom razvoju, blago usporen rani sociokognitivni razvoj možemo smatrati jednim od razloga usporenog ranog jezičnog razvoja u djece s perinatalnim oštećenjem mozga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Politologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Blaženka Brozović
(autor)
Sanja Šimleša
(autor)
Jasmina Ivšac Pavliša
(autor)
Maja Cepanec
(autor)
Marta Ljubešić
(autor)