Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 306002

Djeca s pre/perinatalnim oštećenjem mozga : što znamo o sociokognitivnom razvoju?


Ljubešić, Marta; Šimleša, Sanja; Cepanec, Maja; Ivšac Jasmina; Brozović, Blaženka
Djeca s pre/perinatalnim oštećenjem mozga : što znamo o sociokognitivnom razvoju? // Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima : knjiga sažetaka sa 7. međunarodnog znanstvenog skupa = Research in educational and rehabilitation science : book of abstracts of the 7th international scientific conference / Ferić-Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Stošić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2007. str. 109-109 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 306002 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Djeca s pre/perinatalnim oštećenjem mozga : što znamo o sociokognitivnom razvoju?
(Children with pre-perinatal brain lesions : what do we know about sociocognitive development)

Autori
Ljubešić, Marta ; Šimleša, Sanja ; Cepanec, Maja ; Ivšac Jasmina ; Brozović, Blaženka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima : knjiga sažetaka sa 7. međunarodnog znanstvenog skupa = Research in educational and rehabilitation science : book of abstracts of the 7th international scientific conference / Ferić-Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Stošić, Jasmina - Zagreb : Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2007, 109-109

ISBN
978-953-6418-58-9

Skup
7. međunarodni znanstveni skup Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 14.06.2007. - 16.06.2007

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
djeca s pre/perinatalnim oštećenjem mozga; sociokognitivni razvoj
(children with pre/perinatal brain lesions; sociocognitive development)

Sažetak
U literaturi postoji mnoštvo podataka o jezičnom razvoju djece s oštećenjem mozga, ali vrlo malo podataka o njihovom sociokognitivnom razvoju. Naše istraživanje komunikacijskog i jezičnog razvoja djece s pre/perinatalnim lezijama mozga pratilo je razvojne promjene od predjezične do jezične komunikacije, kao i rane pokazatelje sociokognitivnog razvoja. Istraživanje je uključivalo 20 djece s peri/intraventrikularnim krvarenjem i/ili hipoksično-ishemijskim oštećenjem mozga koja su bila uključena u šire neuropedijatrijsko, logopedsko i psihološko praćenje. Djeca su opažana i snimana u interakciji sa svojim roditeljima u Laboratoriju za razvojnu neurolingvistiku, a metodom strukturiranog intervjua prikupljani su i podaci o djetetovom komunikacijskom ponašanju u svakodnevnim situacijama. Logopedsko praćenje uključivalo je praćenje stadija u razvoju geste pokazivanja (razumijevanje i uporaba), procjenu komunikacijskog obrasca, sociokognitivnog zaključivanja i razumijevanja jezika, a u okviru psihološkog praćenja određivan je mentalni razvoj primjenom Bayley ljestvice mentalnog razvoja. Rezultati pokazuju da djeca s ranim mozgovnim oštećenjem imaju uredan obrazac razvoja socijalne kognicije, ali također i da u ranom razvoju nešto kasnije postižu miljokaze urednog sociokognitivnog razvoja. Budući da je određeni stupanj sociokognitivnog razvoja pretpostavka jezičnom razvoju, blago usporen rani sociokognitivni razvoj možemo smatrati jednim od razloga usporenog ranog jezičnog razvoja u djece s perinatalnim oštećenjem mozga.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Politologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Ljubešić, Marta; Šimleša, Sanja; Cepanec, Maja; Ivšac Jasmina; Brozović, Blaženka
Djeca s pre/perinatalnim oštećenjem mozga : što znamo o sociokognitivnom razvoju? // Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima : knjiga sažetaka sa 7. međunarodnog znanstvenog skupa = Research in educational and rehabilitation science : book of abstracts of the 7th international scientific conference / Ferić-Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Stošić, Jasmina (ur.).
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2007. str. 109-109 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Ljubešić, M., Šimleša, S., Cepanec, M., Ivšac Jasmina & Brozović, B. (2007) Djeca s pre/perinatalnim oštećenjem mozga : što znamo o sociokognitivnom razvoju?. U: Ferić-Šlehan, M., Kranželić, V. & Stošić, J. (ur.)Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima : knjiga sažetaka sa 7. međunarodnog znanstvenog skupa = Research in educational and rehabilitation science : book of abstracts of the 7th international scientific conference.
@article{article, author = {Ljube\v{s}i\'{c}, Marta and \v{S}imle\v{s}a, Sanja and Cepanec, Maja and Brozovi\'{c}, Bla\v{z}enka}, year = {2007}, pages = {109-109}, keywords = {djeca s pre/perinatalnim o\v{s}te\'{c}enjem mozga, sociokognitivni razvoj}, isbn = {978-953-6418-58-9}, title = {Djeca s pre/perinatalnim o\v{s}te\'{c}enjem mozga : \v{s}to znamo o sociokognitivnom razvoju?}, keyword = {djeca s pre/perinatalnim o\v{s}te\'{c}enjem mozga, sociokognitivni razvoj}, publisher = {Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ljube\v{s}i\'{c}, Marta and \v{S}imle\v{s}a, Sanja and Cepanec, Maja and Brozovi\'{c}, Bla\v{z}enka}, year = {2007}, pages = {109-109}, keywords = {children with pre/perinatal brain lesions, sociocognitive development}, isbn = {978-953-6418-58-9}, title = {Children with pre-perinatal brain lesions : what do we know about sociocognitive development}, keyword = {children with pre/perinatal brain lesions, sociocognitive development}, publisher = {Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font