Pregled bibliografske jedinice broj: 305111
Modeli učenja odraslih i profesionalni razvoj
Modeli učenja odraslih i profesionalni razvoj // Ljetopis socijalnog rada, 14 (2007), 2; 283-310 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 305111 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Modeli učenja odraslih i profesionalni razvoj
(Models of adult learning and professional development)
Autori
Vizek Vidović, Vlasta ; Vlahović-Štetić, Vesna
Izvornik
Ljetopis socijalnog rada (1846-5412) 14
(2007), 2;
283-310
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
razvoj i učenje u odrasloj dobi ; teorija životnog raspona ; model obrade informacija ; model iskustvenog učenja
(adult development and learning ; life span theory ; model of information processing ; experiential learning theory)
Sažetak
U radu su detaljno prikazani neki modeli učenja odraslih relevantni za profesionalni razvoj. Raspravljene su razvojne perspektive u odrasloj dobi polazeći od teorije životnog raspona. U okviru tog pristupa smatra se da razvoj određen biološkim, psihološkim i sociokulturnim činiteljima u cjeloživotnoj perspektivi istodobno uključuje i rast i opadanje. Opisana su neka obilježja kognitivnog funkcioniranja u odrasloj dobi – intelektualno funkcioniranje, pod Catellovim modelom fluidne i kristalizirane inteligencije, kvalitativne razlike u kognitivnom funkcioniranju u formalnom i postformalnom razdoblju, promjene u ekspertnosti i mudrosti te promjene u pamćenju vezane uz odraslu dob. Promjene u kognitivnom funkcioniranju u zreloj dobi rezultat su kontinuiranog učenja. U nastavku rada opisani su kognitivistički modeli učenja odraslih: procesni model obrade informacija Atkinsona i Shiffrina (1986.), model dubine obrade informacija Craika i Lockharta (1972.) i model socijalnog učenja Alberta Bandure (1978.) te je raspravljena njihova primjena u poučavanju odraslih. Osim spomenutih modela, prikazani su i modeli iskustvenog učenja: Kolbov model iskustvenog učenja (1984.), model s dvostrukom petljom Schöna i Argyrisa (1996.) te model refleksivnog učenja s višestrukim petljama (Cowan, 1993.) Opisana je i primjena ovih modela u poučavanju odraslih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-100-1001677-0880 - Profesionalni razvoj učitelja tijekom inicijalnog obrazovanja i pripravništva (Vizek Vidović, Vlasta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts