Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 305111

Modeli učenja odraslih i profesionalni razvoj


Vizek Vidović, Vlasta; Vlahović-Štetić, Vesna
Modeli učenja odraslih i profesionalni razvoj // Ljetopis socijalnog rada, 14 (2007), 2; 283-310 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 305111 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Modeli učenja odraslih i profesionalni razvoj
(Models of adult learning and professional development)

Autori
Vizek Vidović, Vlasta ; Vlahović-Štetić, Vesna

Izvornik
Ljetopis socijalnog rada (1846-5412) 14 (2007), 2; 283-310

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
razvoj i učenje u odrasloj dobi ; teorija životnog raspona ; model obrade informacija ; model iskustvenog učenja
(adult development and learning ; life span theory ; model of information processing ; experiential learning theory)

Sažetak
U radu su detaljno prikazani neki modeli učenja odraslih relevantni za profesionalni razvoj. Raspravljene su razvojne perspektive u odrasloj dobi polazeći od teorije životnog raspona. U okviru tog pristupa smatra se da razvoj određen biološkim, psihološkim i sociokulturnim činiteljima u cjeloživotnoj perspektivi istodobno uključuje i rast i opadanje. Opisana su neka obilježja kognitivnog funkcioniranja u odrasloj dobi – intelektualno funkcioniranje, pod Catellovim modelom fluidne i kristalizirane inteligencije, kvalitativne razlike u kognitivnom funkcioniranju u formalnom i postformalnom razdoblju, promjene u ekspertnosti i mudrosti te promjene u pamćenju vezane uz odraslu dob. Promjene u kognitivnom funkcioniranju u zreloj dobi rezultat su kontinuiranog učenja. U nastavku rada opisani su kognitivistički modeli učenja odraslih: procesni model obrade informacija Atkinsona i Shiffrina (1986.), model dubine obrade informacija Craika i Lockharta (1972.) i model socijalnog učenja Alberta Bandure (1978.) te je raspravljena njihova primjena u poučavanju odraslih. Osim spomenutih modela, prikazani su i modeli iskustvenog učenja: Kolbov model iskustvenog učenja (1984.), model s dvostrukom petljom Schöna i Argyrisa (1996.) te model refleksivnog učenja s višestrukim petljama (Cowan, 1993.) Opisana je i primjena ovih modela u poučavanju odraslih.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
MZOS-100-1001677-0880 - Profesionalni razvoj učitelja tijekom inicijalnog obrazovanja i pripravništva (Vizek Vidović, Vlasta, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Vizek Vidović, Vlasta; Vlahović-Štetić, Vesna
Modeli učenja odraslih i profesionalni razvoj // Ljetopis socijalnog rada, 14 (2007), 2; 283-310 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Vizek Vidović, V. & Vlahović-Štetić, V. (2007) Modeli učenja odraslih i profesionalni razvoj. Ljetopis socijalnog rada, 14 (2), 283-310.
@article{article, author = {Vizek Vidovi\'{c}, Vlasta and Vlahovi\'{c}-\v{S}teti\'{c}, Vesna}, year = {2007}, pages = {283-310}, keywords = {razvoj i u\v{c}enje u odrasloj dobi, teorija \v{z}ivotnog raspona, model obrade informacija, model iskustvenog u\v{c}enja}, journal = {Ljetopis socijalnog rada}, volume = {14}, number = {2}, issn = {1846-5412}, title = {Modeli u\v{c}enja odraslih i profesionalni razvoj}, keyword = {razvoj i u\v{c}enje u odrasloj dobi, teorija \v{z}ivotnog raspona, model obrade informacija, model iskustvenog u\v{c}enja} }
@article{article, author = {Vizek Vidovi\'{c}, Vlasta and Vlahovi\'{c}-\v{S}teti\'{c}, Vesna}, year = {2007}, pages = {283-310}, keywords = {adult development and learning, life span theory, model of information processing, experiential learning theory}, journal = {Ljetopis socijalnog rada}, volume = {14}, number = {2}, issn = {1846-5412}, title = {Models of adult learning and professional development}, keyword = {adult development and learning, life span theory, model of information processing, experiential learning theory} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font