Pregled bibliografske jedinice broj: 304857
Povezanost uspjeha u testu spremnosti za školu sa spolom, brojem djece u obitelji i redoslijedom rođenja
Povezanost uspjeha u testu spremnosti za školu sa spolom, brojem djece u obitelji i redoslijedom rođenja, 2007., diplomski rad, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 304857 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost uspjeha u testu spremnosti za školu sa spolom, brojem djece u obitelji i redoslijedom rođenja
(Correlation between performance in competence test for school and gender, number of children in the family and birth order)
Autori
Živković, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
12.07
Godina
2007
Stranica
39
Mentor
Brajša-Žganec, Andreja
Ključne riječi
redoslijed rođenja; broj djece u obitelji; spol; test spremnosti za školu
(birth order; number of children in the family; gender; competence test for school)
Sažetak
Veliki broj istraživanja pokazao je da postoji povezanost redoslijeda rođenja i broja djece u obitelji s intelektualnim učinkom djece, pri čemu djeca koja potječu iz obitelji s velikim brojem djece i djeca koja nisu prvorođena postižu slabije rezultate u svim testovima od djece koja su prvorođena i potječu iz manjih obitelji. Također su neka istraživanja pokazala da postoji utjecaj spola na učinak u testovima inteligencije, pri čemu dječaci postižu nešto bolje rezultate od djevojčica. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi da li postoji utjecaj spola, redoslijeda rođenja i broja djece na uspjeh u rješavanju testa spremnosti za školu, koji jednim dijelom ispituje kognitivni razvoj djece. U istraživanju je sudjelovalo 216 djece (109 dječaka i 107 djevojčica) iz dvaju zagrebačkih dječjih vrtića.. Rezultati su pokazali da ne postoji statistički značajan utjecaj ni redoslijeda rođenja ni broja djece u obitelji na uspjeh u rješavanju testa spremnosti za školu. I prvorođeni i kasnije rođeni postižu podjednake rezultate, te djeca iz obitelji s jednim, dvoje, troje ili četvero djece također postižu podjednake rezultate. Osim toga, istraživanje je pokazalo da ne postoji utjecaj spola na uspjeh u rješavanju testa spremnosti za školu, što znači da dječaci i djevojčice postižu jednake rezultate.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Raboteg-Šarić, Zora, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Andreja Brajša-Žganec
(mentor)